Egy hete annak, hogy Adam Orth, a Microsoft egyik kreatív főnöke nekiesett az embereknek Twitteren, amiért azok bírálták a nextgen Xboxot az állítólagos folyamatos netkapcsolati igénye okán. Azóta az úriembert a híresztelések szerint kirúgták, de a felkavart porfelhő, úgy tűnik, ezzel nem ülepszik le. Most az Epic egyik korábbi munkatársa, Cliff Beszinski írt az esetre reflektálva saját blogjában arról, hogy a folyamatos internetkapcsolatot követelő jövő elkerülhetetlen, és igen hamar valóság lesz. Méghozzá azokon az eszközökön jelenik meg legelőször, amiket a legtöbbször használunk. Példának állította a Diablo III-at, amelyből szerinte feleannyit adtak volna el a folyamatos online elemek nélkül.

„Emlékeztek, mikor a Microsoft meghozta azt a döntést, hogy az Xbox Live csak szélessávval legyen elérhető? Merész lépés volt, hiszen akkoriban a szélessáv nem volt annyira elterjedt, mint most. És a folyamat mégsem állt le. Előbb vagy utóbb a kormányunk, a Google vagy a szolgáltatók összegyűjtik az összes szutykukat, és univerzálisan gyors netünk lesz a nyugati világ tetemes részén.” – írja Bleszinski.

Ráadásul lehetségesnek tartja, hogy mindehhez nem lesz szükség vaskos vezetékrengetegre, akár elég lehet egy szimpla 3G-s kapcsolat. És amikor a felesége megkérdezte, mi van akkor, ha elmegy egy erdő közepére hétvégi pihenésre, ahol nincs semmiféle internetkapcsolat, Bleszinski felelete egyszerű volt: egyrészt egy hétvégi pihenő nem fog a fejlődés útjába állni, másrészt, „nem mindig rossz az, ha mindent kihúzunk a dugóból”.

Cliff Bleszinski kiáll Adam Orth mellett