Nehéz pár mondatban egy akkora elméről beszámolni, mint Chris Taylor. Az úriember gyakorlatilag hosszú évekig tréningezett a Burnaby szoftvernél, míg végül 1996-ban átköltözött Washingtonba, és nem mellesleg csatlakozott a Cavedog Entertainmenthez, hogy első, tényleg gigantikus sikerét (a rajongók között) elkönyvelhesse: igen, ez volt a Total Annihilation. Na most érdekes, hogy Taylor ezek után szinte visszavonult: 1998-ig éppen csak hallatta a hangját, majd kiderült, saját stúdiót alapít: a Gas Powered Games pedig már teljes kapacitásában csak az ő őrült ötleteire lett megalkotva. Jött is az első: a Dungeon Siege, bár nem rengette meg a világot, igen üde színfolt volt az addig főképpen 2D-s hack 'n' slashek között, majd jött a Supreme Commander, most pedig csend van.

Illetve mégsem. A legutóbbi Gas Powered Games hírlevélben ugyanis Chris megsúgta nekünk: új ötlete támadt. Bár egyelőre ennél többet nem is nagyon tudunk, annyi bizonyos, hogy új ötlettel (a Supreme Commander gyakorlatilag a Total Annihilation folytatása, így nem számít ide) a csapata a Dungeon Siege óta nem jelentkezett (leszámítva talán a Space Siege-t, de hát az is "egy kaptafa"), szóval igen csak izgulhatnak a népek (mi is), hogy most éppen min töri a fejét. A bejelentés ráadásul igen drámaira sikerült: "Van egy új PC játékunk - írta - és ezt rövidesen be is fogjuk jelenteni, és valami olyan, amilyet eddig még nem csináltunk. Készüljetek fel a többi információra". Reméljük, megremeg a föld, a mostani, már-már futószalagszerű világban ugyanis pontosan ilyen emberekre van szükség, mint Chris: olyanokra, akik a sok sablon között néha mernek tervezni és gondolkodni.

(Az illusztrációk a korábbi GPG-játékokból valók!)