John Carmack, az id Software alapítója Twitteren adta a világ tudtára azt, amit egyébként már szinte mindenki tudott: azonos hardveres felépítés esetén egy konzol és egy PC között a teljesítmény duplázódása a legfontosabb különbség, a konzol javára, ugyanis a fix hardverkörnyezet elősegíti a kisajtolható erőforrások maximalizálását. Ugyanakkor mobilfronton nem ilyen rózsás a helyzet: ha egy okostelefon pont olyan alkatrészekből áll, mint az elméleti PC és konzol, akkor csak a PC teljesítményének felét érheti el, ami ugyebár a konzolos erőforrások negyede.

Ennek oka Carmack szerint a túlmelegedés és az akkumulátorok kezdetleges volta, hisz már nagyon régóta lítiumionos akksikat használnak a gyártók, amik a mobiltechnológia legerősebb visszatartó faktorának tekinthetők.

Éppen ezért Carmack szerint az Nvidia-féle Tegra K1-es demonstrációk "erősen túlsózottak", azaz csak elméleti szintű teljesítményt prezentálnak, a valóság ennél sajnos sokkal-sokkal kevésbé lesz meggyőző. A programozózseni egyébként egy választweetben finomított a PC-t illető posztján, megjegyezve, hogy "senki sem mondta, hogy nem építhetsz kétszer olyan erős PC-t".

John Carmack az id Software alapítójaként és a játékok grafikus fejlődésének legnagyobb úttörőjeként vált világhírű szakemberré. Tavaly több mint húsz év után otthagyta az id Softtware csapatát, hogy az Oculus VR berkeiben fejlesszen virtuális valóság sisakot.

John Carmack