John Carmack annak idején megteremtette az id Tech grafikai motort, amelynek 5-ös változata dübörög a Wolfenstein: The New Order és az egyszer majd csak elkészülő Doom 4 alatt is, emellett aktívan részt vesz az Oculus Rift virtuális valóság technológia fejlesztésében is. Most pedig azt találta mondani a Eurogamernek adott interjújában, hogy a PC-k öt év múlva tízszer erősebbek lesznek, mint mostani generációjuk, az ember pedig hajlamos hinni neki.

„A tabletjeink és fejre illeszthető kijelzőink 4K-s felbontásúak lesznek, és Moore törvénye alapján nagyságrendekkel jobb technológiák várhatók. (Moore-törvénynek nevezzük azt a tapasztalati megfigyelést a technológiai fejlődésben, amely szerint az integrált áramkörök összetettsége -- a legalacsonyabb árú ilyen komponenst figyelembe véve -- körülbelül 18 hónaponként megduplázódik.) A GPU-k remekül kisajtolják a tranzisztorokból a maximális teljesítményt, és ez tízszer nagyobb lesz a jövőben. Ez annyit tesz, hogy valószínűleg egy GPU-val három 4K megjelenítőt használhatunk majd, kétszer nagyobb framerate-tel. És ez igazán lenyűgöző.”

Carmack szerint az olyan technológiák, mint a képernyők vagy a hálózati fejlesztések olyanok, mint a tehervonatok, haladnak előre, de nem nagyon kell rájuk nézni. Fejlődik a technológia, ami eddig lehetetlen volt, ma már lehetséges. Csupán azt kell kitalálni, mi az, ami innovatív, ezt leszámítva minden megy a maga útján.

A távoli jövő megjövendölésére viszont nem volt hajlandó, mert ott már embertelen méretű és sokirányú lehet az ugrás. Példának a Tron filmet hozta fel, amely az első mozifilm volt, ahol tartósan hosszú ideig (15 percig) használtak teljesen számítógéppel generált, 3D-s jeleneteket. Akkor fél óra volt egyetlen képkocka lerenderelése, míg ma már valós időben történik a renderelés.

John Carmack, Oculus Rift