John Carmack annak idején megteremtette az id Tech grafikai motort, amelynek 5-ös változata dübörög a Wolfenstein: The New Order és az egyszer majd csak elkészülő Doom 4 alatt is, emellett aktívan részt vesz az Oculus Rift virtuális valóság technológia fejlesztésében is. Most pedig azt találta mondani a Eurogamernek adott interjújában, hogy a PC-k öt év múlva tízszer erősebbek lesznek, mint mostani generációjuk, az ember pedig hajlamos hinni neki.
„A tabletjeink és fejre illeszthető kijelzőink 4K-s felbontásúak lesznek, és Moore törvénye alapján nagyságrendekkel jobb technológiák várhatók. (Moore-törvénynek nevezzük azt a tapasztalati megfigyelést a technológiai fejlődésben, amely szerint az integrált áramkörök összetettsége -- a legalacsonyabb árú ilyen komponenst figyelembe véve -- körülbelül 18 hónaponként megduplázódik.) A GPU-k remekül kisajtolják a tranzisztorokból a maximális teljesítményt, és ez tízszer nagyobb lesz a jövőben. Ez annyit tesz, hogy valószínűleg egy GPU-val három 4K megjelenítőt használhatunk majd, kétszer nagyobb framerate-tel. És ez igazán lenyűgöző.”
Carmack szerint az olyan technológiák, mint a képernyők vagy a hálózati fejlesztések olyanok, mint a tehervonatok, haladnak előre, de nem nagyon kell rájuk nézni. Fejlődik a technológia, ami eddig lehetetlen volt, ma már lehetséges. Csupán azt kell kitalálni, mi az, ami innovatív, ezt leszámítva minden megy a maga útján.
A távoli jövő megjövendölésére viszont nem volt hajlandó, mert ott már embertelen méretű és sokirányú lehet az ugrás. Példának a Tron filmet hozta fel, amely az első mozifilm volt, ahol tartósan hosszú ideig (15 percig) használtak teljesen számítógéppel generált, 3D-s jeleneteket. Akkor fél óra volt egyetlen képkocka lerenderelése, míg ma már valós időben történik a renderelés.
PC-re nem éri meg 100 milliós játékot kiadni,vagy csak 50-et sem,készülj fel az átiratokra ,meg a multiplatform játékokra,ez a valóság,nem a 10x-es fejlődés...
Előző hozzászólásodban:
"A számítástechnika a hardwerek fejlettsége az adott konzolgeneráció erősségéhez igazodik..."
Ezt miből gondolod? Szerintem ezt inkább úgy kéne megfogalmazni, hogy erős a verseny (játékok terén) a PC és a konzol között.
Az én véleményem az, hogy PC-re ÉS konzolra éri meg nekik fejleszteni, és ez nem azért van, mert az egyik vagy a másik gyengébb lenne....
Tudtad, hogy újabban jobban fogynak a PC-s játékok?
Az 1GPU+3db 4K-s monitor+dupla framerate még 5 év múlva is megfizethetetlen álom marad a játékosok 95%-nak. Ha egyáltalán lesz ilyen, mert 1db GPU-val szerintem továbbra is kizárt...
PC-re nem éri meg 100 milliós játékot kiadni,vagy csak 50-et sem,készülj fel az átiratokra ,meg a multiplatform játékokra,ez a valóság,nem a 10x-es fejlődés...
GPU-knál ez az R700-at (HD4890 a csúcsa) jelenti, ami ma a 7750 és 70 között lenne, aminek a teljesítménye nagyjából negyede-harmada az R9 290X-nek.
Szóval nem a múlt alapján nem úgy néz ki, hogy a jövőben számíthatnánk tízszerezésre.