John Carmack, az id Software alapítója és technikai fejlődésért felelős házi zsenije a Bethesda hivatalos blogján üzent a nagyvilágnak. A terjedelmes írásban John azt boncolgatja, hogy a következő generációs technológiára már felkészült az id, sőt, jósol is egy keveset a várva várt új hardverek/konzolok képességeivel kapcsolatban.
"Manapság hihetetlenül néznek ki a játékok. (...) Persze követnünk kell a hardveres trendeket, de nem érzem azt, hogy olyan súlyos nyomás nehezedne ránk, ami miatt át kéne alakítani jelenlegi architektúránkat. Ugyanakkor sok kutatást végeztem az elmúlt egy évben a következő generációkkal kapcsolatban, ám sajnos nagyrészt inkább csak negatív következtetésekre jutottam -- például, hogy nem fogunk sugárkövetést programozni az új generációban sem. Van még pár kutatás a tarsolyomban erre az évre, de az engem leginkább mozgató technológiai munkának semmi köze a grafikához. Jobban érdekel az adatmenedzselés és a munkafolyamatok összefűzése a fejlesztések során."
Tehát az id felkészült, méghozzá azzal, hogy rájött, az új generációtól sem szabad csodákat várni. Minden eljárás marad majd a régiben, csak épp tovább fejlesztik, finomítják őket. Az id egyébként már gőzerővel készül a Rage őszi premierjére, a Doom 4 pedig -- remélhetőleg -- lassan bemutatkozhat a nagyközönség előtt. Mindkét játékot erre a generációra szánja az id, és mindkettő multiplatform lesz (PS3, Xbox 360, PC).
"Manapság hihetetlenül néznek ki a játékok. (...) Persze követnünk kell a hardveres trendeket, de nem érzem azt, hogy olyan súlyos nyomás nehezedne ránk, ami miatt át kéne alakítani jelenlegi architektúránkat. Ugyanakkor sok kutatást végeztem az elmúlt egy évben a következő generációkkal kapcsolatban, ám sajnos nagyrészt inkább csak negatív következtetésekre jutottam -- például, hogy nem fogunk sugárkövetést programozni az új generációban sem. Van még pár kutatás a tarsolyomban erre az évre, de az engem leginkább mozgató technológiai munkának semmi köze a grafikához. Jobban érdekel az adatmenedzselés és a munkafolyamatok összefűzése a fejlesztések során."
Tehát az id felkészült, méghozzá azzal, hogy rájött, az új generációtól sem szabad csodákat várni. Minden eljárás marad majd a régiben, csak épp tovább fejlesztik, finomítják őket. Az id egyébként már gőzerővel készül a Rage őszi premierjére, a Doom 4 pedig -- remélhetőleg -- lassan bemutatkozhat a nagyközönség előtt. Mindkét játékot erre a generációra szánja az id, és mindkettő multiplatform lesz (PS3, Xbox 360, PC).
A másik meg az, hogy szerintem a hardver ma már iszonyatosan fejlett. Mostmár a programozás-technikai gondolkodásmódunkat kellene fejleszteni. Arra gondolok itt, hogy szerintem a mostani játékok egyáltalán nem használják ki a CPU-k 3 vagy több magjában, a több gigabájtnyi (2+) memóriában és az elképesztően erős GPU-kban rejlő lehetőségeket. Pölö a GPU-k nem grafikai lehetőségeit csak most kezdjük el kihasználni, csakúgy mind a masszív többszálúsítást. Szóval nekem ez a véleményem hogy a jelenlegi anyagban is van még szufla, de természetesen a mérnökök csak fejlesszék a következő hardver-generációkat.
Carmack a játékokról beszélt és ez a "200x gyorsabb" szöveg -még ha igaz is- játszhatatlanul lassú tempót jelent.
Caustic Graphics: 200x gyorsabb ray-tracing