„Demokrácia. Demokrácia. A demokráciára nincs szüksége az embereknek, a pokolba is, még csak nem is akarják” – kezdi ezzel a Kevin Spacey által „alakított” Jonathan Irons hatásos monológját a Call of Duty: Advanced Warfare trailerében, ezzel meglapozva gonosz tervét, és a játék sztoriját. Hogy mégis honnan jött Glen Schofieldnek, a Sledgehammer Games társalapítójának az ötlet ehhez a beszédhez? A választ ő maga adta meg:
- PC
- XBOX 360
- XBOX One
- PS3
- PS4
„Egy barátom még 2000-ben, a háború előtt megszökött a családjával Irakból. Három évvel azelőtt a barátom nagybátyját letartóztatták és halálra ítélték. De mivel Szaddám Huszeinnek születésnapja volt, megkegyelmeztek neki. Szaddám ezt csinálta: minden évben elengedett pár embert a születésnapján. Szóval, a barátaim készültek a szökésre, és megkérdezték a nagybácsit is, hogy nem tartana-e velük. És tudod, mit felelt? Ezt: »Miért mennék? Igen, börtönbe zártak, és talán tévedésből, de kapok ellátást, élek, megvan mindenem. Csak védelemre és ételre van szükségem.«
Szóval, a barátom és családja megszöktek, a nagybácsi ottmaradt. Ő, akit korábba halálra ítéltek ott. Nem akart eljönni. Úgyhogy ez a történet módfelett elgondolkodtatott.”
Így fogant hát meg a Call of Duty: Advanced Warfare története, és így elsőre nem is tűnik a dolog rossznak. Persze sokat számít a kivitelezés, mert ha mindez csak arra elég, hogy keretbe foglalja a lövöldözéseket, akkor megette az egészet a fene. Ha viszont az írók képesek voltak komolyabban belemenni a témában rejlő kérdésekbe, akkor akár még az is megeshet, hogy egy magvas történettel bíró Call of Dutyt kapunk az Advanced Warfare képében.