Ami két napja még csak egy hihető pletyka volt, az ma már valóság a 2K Games és a Gearbox Software ugyanis hivatalosan is bejelentette: jön a Borderlands: The Pre-Sequel PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra, mégpedig idén ősszel.
A játék összekötő szálként funkcionál a sorozat első és második része között (innen a furcsa alcím) s Handsome Jack hatalomra jutását meséli el. A játék során négy, régi-új főszereplő mutatkozik be: játszható lesz a The Secret Armory of General Knoxx DLC-ben látott bérgyilkos, Athena (The Gladiator), a Borderlands 2-ből ismerős Wilhelm (The Enforcer) és a lynchwoodi seriff, Nisha (The Lawbringer), továbbá irányíthatjuk Claptrapet is, Fragtrapként.
Kalandjaink helyszíne a Pandorát kísérő hold, valamint a Hyperion űrállomás lesz, ez pedig egy sor érdekes újítást hoz. Az egyik ilyen az, hogy alacsony gravitáció uralkodik, ami azt jelenti, hogy duplaugrásokra vagyunk képesek, amit kihasználva elérhetetlennek tűn pontokra szökkenhetünk, vagy a magasból csaphatunk le egy földrengető csapással, a fegyvereink pedig nagyobbat ütnek, akkorát, hogy az elénk kerülő szerencsétlen hulláját kozmikus utazásra is küldhetjük. Az alacsonyabb gravitáció adta lehetőségeknek azonban vannak hátütői is, mégpedig az, hogy oxigénre lesz szükségünk ahhoz, hogy életben tudjunk maradni. Ezt, akárcsak a töltényeket vagy az életerőnket és pajzsunkat folyamatosan szemmel kell tartanunk, s a megölt banditáktól zsákmányolva vagy oxigéngenerátorok beindításával kell pótolnunk a veszteséget. Fontos tudni, hogy a duplaugráshoz használt jetpack oxigénnel táplálkozik, így csínján kell bánnunk ezzel, illetve a fejlövések extra hatékonyak tudnak lenni, ugyanis az oxigénmaszk elvesztésével ellenfeleink nem tudnak lélegezni, az pedig taktikailag nem előnyös.
Az új játékban természetesen bővül az arzenálunk. Athena, a gladiátor például rendelkezik egy pajzzsal, ami magába szívja a támadásokat, majd eldobva azt visszaküldi mindezt a feladókhoz, akár egyszerre többhöz is. Wilhelm itt még nem egy óriás robot, de implantátumaival egyre erősebbé válik, ahogy fejlődik, míg Claptrap sem egy esetlen tákolmány, akit egy lépcsősor meg tud állítani. Ezen felül persze vannak általános, mindenki által használható fegyverek, ilyenek a lézernyalábbal felszerelt puskák, amik konstans sugárral lőhetnek, vagy géppisztoly módjára sorozatban.
A Borderlands: The Pre-Sequel 2013 óta készül, mégpedig a 2K Australia műhelyében a dallasi Gearbox közreműködésével -- persze érhető az esetleges aggodalom, hogy nem az alapcsapat dolgozik a programon, de az eddig látottak és hallottak alapján jó kis kitérőnek nézünk elébe a minden bizonnyal már formálódó harmadik rész előtt.