Hiába kapott kimagasló kritikákat a 2022 márciusában megjelent Gran Turismo 7, a Polyphony Digital versenyjátékát pillanatok alatt szétszedték a rajongók az abban található mikrotranzakciós rendszer és a szerverekkel kapcsolatos problémák miatt – olyannyira, hogy a felhasználói értékelés mindössze 2.4 ponton áll Metacriticen. A PlayStation exkluzív (és PS VR2-vel is játszható) alkotás azóta számos frissítést kapott, melyek új autókkal és pályákkal bővítették az eleve gazdag kínálatot, a jelek szerint pedig továbbra is zöld a lámpa az extra tartalmak terén, a július 24-én (nálunk 25-én) élesedett 1.49-es update ugyanis nem csupán új (vagy épp régi) négykerekűeket és az Eiger Nordwand pályát varázsolta a programba, de emellett a fizikán is javítottak a szakik, még közelebb hozva ezzel a valódi terepen zajló versenyzés élményét.
Az ingyenes tapasz összesen hat kocsival (BMW M3 ’97, Ferrari 430 Scuderia ‘07,Genesis X Gran Racer Vision Gran Turismo Concept, Lamborghini Gallardo LP 560-4 ‘08, RUF RGT 4.2 ‘16, Subaru Impreza Rally Car ‘98) gazdagította a járműparkot, ennél viszont fontosabb, hogy az irányítás is változott egy picit, hála az új fizikai modellnek. A stúdió elmondása alapján leginkább a felfüggesztés és a gumiabroncsok fizikáját érintik a változások (ennek eredménye kanyarodás közben lesz igazán érezhető), de emellett a gumik felmelegedése és kopása is realisztikusabbá vált, dinamikusabbá téve ezzel az autók mozgását. Azoknak is érdemes lehet tehát visszaülniük a volán mögé, akik esetleg már maguk mögött hagyták a Gran Turismo 7 égett gumitól illatozó világát, hiszen őket is egy új(abb) élmény várja – pláne VR-ban, ami ugye eleve négyzetre emeli a száguldást.