Mostanra megszámlálhatatlanul sok viharfelhő gyűlt az évekkel (bár inkább évtizedekkel) ezelőtt még a játékipar élvonalába tartozó Ubisoft feje fölé, nem elég ugyanis, hogy minden idei blockbustere (például a Skull and Bones és a Star Wars Outlaws) földbe állt a kasszánál, még az utolsó mentsvárként szolgáló Assassin's Creed Shadowst is 2025. február 14-re halasztotta a csapat, a Call of Duty-széria ingyenes kihívójának szánt XDefiant szerverei pedig végleg elsötétülnek jövő júniusban. Nem túl jó kilátások, ugye? Nos, valóban elég rosszul áll a cég szénája, így aztán nem lepődnénk meg, ha néhány hónap múlva már a Tencent esernyője alá tartozna a brigád, ám ez még a jövő zenéje, éppen ezért beszéljünk inkább olyan dolgokról, amik már biztosnak mondhatók. A Ubisoft néhány hete részletekbe menően is bemutatta, hogy miként működik a lopakodás a feudális Japánba kalauzoló Assassin's Creed Shadowsban, nemrég pedig egy hosszúra nyúlt cikkben értekezett az akció-RPG-ben található fegyverekről és ellenfelekről.

Ami a sunyulást preferáló protagonistát, Naoét illeti, az árnyékok között rejtőző shinobi leginkább a katanájára támaszkodik, amely védekezés és támadás során is jó szolgálatot tesz, a jól időzített vágásokkal pedig könnyedén pontot tehetünk az összecsapások végére, ráadásul akár az ajtókon keresztül is végezhetünk a mit sem sejtő ellenfelekkel. Ha minden kötél szakad, az agilis főszereplő a Kusarigama segítségével próbálhat meg kimászni a szorult helyzetéből, ami egy láncra erősített gömb és kasza, avagy a tökéletes tömegoszlató fegyver – a Rush Assassinate képesség bevetésével ráadásul tíz méteres távolságból is leteríthetjük a szembenállókat. A valódi assassin életérzést azonban a rejtett penge és a Tanto párosa szolgáltatja, ezen eszközök segítségével ugyanis villámgyorsan végezhetünk a kiszemelt áldozatokkal – a többes szám egyébként nem elírás, visszatér ugyanis a Double Assassination, így két ellenfelet is hidegre tehetünk egyetlen gombnyomással.

A rengeteg vita tárgyát képező szamuráj, Yasuke már egészen más lapra tartozik, ő ugyanis szeret ajtóstul rontani a házba, így aztán nem meglepő, hogy egy méretes katanával hadonászik, ha pedig túlerővel kerül szembe (ez bizonyára elég gyakran megesik majd a játék során), előkerül a Naginata, avagy egy két méter hosszú bot, amelynek penge van a végére erősítve. A Ubisoft azonban a Kanabót tartja Yasuke leghalálosabb fegyverének, a hosszú, fából készült „bunkósbot” ugyanis könnyedén áttöri az ellenség védelmét – üröm az örömben, hogy a pusztítás lomhasággal társul, bár a soulslike címek nehézfegyverein nevelkedett rajongókat ez vélhetően nem fogja zavarni. A robusztus főhős ráadásul két távolsági fegyverrel (egy nagy hatótávolságú yumi íjjal és egy meglehetősen erős teppo puskával) is rendelkezik, szóval van lehetőségünk megritkítani az ellenfelek armadáját, mielőtt elkezdjük a tényleges „szeletelést”.  Apropó ellenfelek: a mezei katonák és törvényen kívüliek ugyan nem okoznak majd különösebben nagy fejfájást a két főszereplőnek, a szamurájokat azonban már érdemes komolyan venni, mivel – ahogy azt a fent látható videó is mutatja – egyáltalán nem adják könnyen az életüket, ráadásul három variációban (ronin, daisho, őrző) találkozhatunk velük, szóval a változatosság nem csak a fegyverek terén gyönyörködtet. Többféle játékstílus közül is választhatunk tehát az Assassin's Creed Shadows során, ám továbbra is erősen kérdéses, hogy mennyi esélye van az opusznak az olyan címek mellett, mint a Kingdom Come: Deliverance 2 és a Monster Hunter Wilds. Már csak néhány hónap, és kiderül.

A borítóképek forrása: Game File, PC Gamer