Mostanra már nem igazán titok, hogy a PS4 mintájára a PlayStation 5 is kapni fog egy Pro változatot, ami erősebb hardverrel és új technológiákkal igyekszik lépést tartani az egyre jobban festő (és ezáltal egyre több erőforrást követelő) videójátékokkal. A PS5-nél 45%-kal gyorsabb renderelés, 2-3x (egyes esetekben 4x) több sugárkövetés, új PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling) felskálázó/élsimító megoldás és még egy csomó olyan funkció kerül bele ebbe a változatba, amik miatt egy igazi fenevad lesz a Pro, ami állítólag még idén megjelenik.
Egy új jelentésből az is kiderült, hogy a PS5 Pro sokkal jobban fogja tudni kezelni az Unreal Engine 5-ös játékok, mint az alapváltozat. Ez a jelentés közvetlenül a Wccftech-től származik, mivel a média egyik munkatársa jelen volt a Gamescom 2024-en. A forrás megerősítette, hogy egyes fejlesztőcsapatok direkt késleltetik a játékaik megjelenését, hogy azokat egyből a Pro változatot célozva dobhassák piacra. Egy jelentésből kiderül, hogy az Unreal Engine 5-ös játékok sokkal-sokkal jobban fognak futni a Pro konzolokon, sőt, ez a hardver mutatja majd meg igazán az Unreal Engine 5 erejét.