A versengés jót tesz az üzletnek, szokták mondani, de ha igaz a piaci elemzéssel foglalkozó NPD Group értékelése, akkor az Epic Games Store megjelenése a videojátékok PC-s piacán inkább kárára volt az üzletnek. Legalábbis így véli Mat Piscatella, az NPD egyik elemzője.

Jelentése szerint a PC-s közösséget főleg a Steam egységes, letisztult és megszokott jellege ugyanolyan összekötő elem, mint teszem azt a PlayStation-közösség esetében a PS Store. Bár vannak más, PC-re terméket kínáló disztribúciós felületek is, mint például a GoG, a Steam a legfőbb platform.

Ide tört be kissé erőszakosan az Epic, ami főleg a kiadóknak és a játékfejlesztőknek kedvezve alacsonyabb részesedéssel kínált lehetőséget a programok terjesztésére, cserébe viszont exkluzivitást kért.  Bár Tim Sweeney, az Epic alapítója szerint ez hasznára válhat a PC-s digitális terjesztésnek, Mat Piscatella szerint pont az ellenkezőjét váltották ki.

Bár a forgalom nagyobb volt, a PC-s eladások 2019-ben évek óta először csökkentek. Elemzése szerint sokan ahelyett, hogy megosztanák a vásárlást az Epic Games Store vagy a Steam között, inkább átváltottak PS4-re vagy Xbox One-ra, de azok száma sem alacsony, akik egyszerűen elkezdtek kevesebbet költeni videojátékokra.

Az elemző szerint mindez annak köszönhető, hogy a vásárlótól elvették a választás lehetőségét és csökkent a felhasználói élmény, a marketing körüli zavarok pedig a piac új problémáira világítottak rá.

epic-kritika-01.jpg

Mindez annak tükrében érdekes, hogy a SuperData felmérése szerint az USA-ban 10-ből 9 játékost nem zavar az Epic Store exkluzivitás, míg az Epic szerint mindeddig 680 millió dollárt költöttünk el az Epic Games Store-on.