- 680 millió dollárt költöttünk az Epic Games Store-on
- Az USA-ban 10-ből 9 játékost nem zavar az Epic Store exkluzivitás
- Egy elemzés szerint viszont az Epic ártott a PC-s videojáték piacnak
A versengés jót tesz az üzletnek, szokták mondani, de ha igaz a piaci elemzéssel foglalkozó NPD Group értékelése, akkor az Epic Games Store megjelenése a videojátékok PC-s piacán inkább kárára volt az üzletnek. Legalábbis így véli Mat Piscatella, az NPD egyik elemzője.
Jelentése szerint a PC-s közösséget főleg a Steam egységes, letisztult és megszokott jellege ugyanolyan összekötő elem, mint teszem azt a PlayStation-közösség esetében a PS Store. Bár vannak más, PC-re terméket kínáló disztribúciós felületek is, mint például a GoG, a Steam a legfőbb platform.
Ide tört be kissé erőszakosan az Epic, ami főleg a kiadóknak és a játékfejlesztőknek kedvezve alacsonyabb részesedéssel kínált lehetőséget a programok terjesztésére, cserébe viszont exkluzivitást kért. Bár Tim Sweeney, az Epic alapítója szerint ez hasznára válhat a PC-s digitális terjesztésnek, Mat Piscatella szerint pont az ellenkezőjét váltották ki.
Bár a forgalom nagyobb volt, a PC-s eladások 2019-ben évek óta először csökkentek. Elemzése szerint sokan ahelyett, hogy megosztanák a vásárlást az Epic Games Store vagy a Steam között, inkább átváltottak PS4-re vagy Xbox One-ra, de azok száma sem alacsony, akik egyszerűen elkezdtek kevesebbet költeni videojátékokra.
Az elemző szerint mindez annak köszönhető, hogy a vásárlótól elvették a választás lehetőségét és csökkent a felhasználói élmény, a marketing körüli zavarok pedig a piac új problémáira világítottak rá.
Mindez annak tükrében érdekes, hogy a SuperData felmérése szerint az USA-ban 10-ből 9 játékost nem zavar az Epic Store exkluzivitás, míg az Epic szerint mindeddig 680 millió dollárt költöttünk el az Epic Games Store-on.
1. Merő tévedés az EPIC-hez kötni a PC vásárlások visszaesését. Az sokkal inkább annak köszönhető, hogy a) az újabb hardverek nem hoznak akkora előrelépést, mint rég; b) ellenben az újabb hardverek jelentősen drágábbak, mint rég. Vagyis ha az embernek van egy 4-5 éves PC-je, akkor is elegendő nagyrészt a teljesítménye (egyedül VGA-t érdemes cserélni, 'oszt kész'). Viszont a konzoloknál meg csökkent a gépek ára, így sokan (főleg játékosok) inkább valamelyik konzol mellett döntenek, mint egy új PC mellett. Ha pedig már konzoljuk van, akkor inkább oda veszik meg az új játékokat, mint PC-re.
2. A legutolsó bejegyzés felesleges, hiszen attól, hogy az USA-ban az emberek többsége nem EPIC ellenes, attól a kisebbségek pont csinálhatnak ilyen 'szakmaiatlan' elemzést. Vagyis a kettőnek semmi köze egymáshoz, és nem is köthető össze (mint látni is).
3. Az exkluzivitás részleges, nem végleges, vagyis ez az elemzői nézet, az ehhez kapcsolódó összes levezetés is úgy hülyeség, ahogy le van írva.
És a hozzászólásokhoz:
Nem tudom, Ti mivel játszotok, de én a játékkal. A kliens, ami alól indul pont nem érdekel, mert én nem azzal játszom, nem ott élem az életem. Az számomra csak egy 'szükségszerű rossz', így pont nem érdekel, hogy mit is tud, ha úgysem használom egyetlen funkcióját sem (konkrétabban: egy funkcióját használom: a játékindítást). Vagyis ilyen indokokkal elutasítani valamit, amiket lejjebb leírtatok, minimum butaság.
Nem tudom miféle álom világban élt az aki szerint ez jót fog tenni a piacnak.
Olcsóbban adják a játékot? Nem. Rosszabb szolgáltatást biztosítanak? De mennyire.
Akkor még is miért vásárolna bárki is ott?
Ja, hogy rohadt sok pénzük van és azt hiszik ezzel mindent meg lehet oldani (exkluzivitás, ingyen játékok). Hát nem. Hiába fújod le a karton dobozt arany festékkel attól még ugyan az a doboz marad. Maximum a hasonló mentalitású embereket tudják ezzel megvezetni.