Nevezzetek szűklátókörűnek, de az idehaza március 20-án debütáló Hófehérke nálam azon filmek táborát erősíti, amiket akkor sem néznék meg, ha fizetnének érte. Ennek egyik oka értelemszerűen az, hogy a Disney jó ötletnek tartotta egy anyai ágon kolumbiai származású színésznőnek adni a címszerepet, ennél azonban sokkal fontosabb, hogy a West Side Story (amiben egyébként remekül alakított) sztárja, Rachel Zegler megnyilvánulásai (legyen szó interjúkról vagy nyilatkozatokról) minden téren kimerítették a „bicskanyitogató” fogalmát, ami bizony nem is tett túl jót a film megítélésének – a három hónappal ezelőtt közzétett előzetesére már másfél millió dislike érkezett YouTube-on.
Ebből kifolyólag nem csoda, hogy a Disney még az első vetítés körül sem csapott akkora felhajtást, mint általában (se vörös szőnyeg, se sajtó), ám mivel megtörtént a premier, értelemszerűen az első reakciók sem sokat várattak magukra. Némileg meglepőnek tűnhet, de a korai vélemények alapján Marc Webb (500 nap nyár, A csodálatos Pókember) élőszereplős feldolgozása sokkal jobban sikerült a vártnál, bár többször is bebizonyosodott, hogy ezeket az írásokat mindig illik elosztani legalább kettővel.
„Rachel Zegler ragyogó szupernovaként testesíti meg az eredeti Disney hercegnő szelid természetét a [legújabb] Hófehérkében. [...] A forgatókönyv új mélységet ad a hősnőnek, aki szenvedélyesen vágyik arra, hogy olyan vezető legyen, amilyennek az apja akarta” – fogalmazta meg gondolatait a Variety munkatársa, Katcy Stephan (Via Variety).
„2025 egyik legnagyobb meglepetésének mondható, hogy egy tisztességes élőszereplős remake született az év legvitatottabb és leggyűlöltebb filmjének képében. A Hófehérke nem csupán az utóbbi évek egyik legjobb élőszereplős feldolgozása, hanem egy olyan film, amely képes visszahozni az 1937-es klasszikus varázsát. Rachel Zegler pedig maga a nagybetűs Hófehérke, varázslatos alakítást nyújt” – értekezett a több portálnál is tevékenykedő Christopher Rates It.
A Filmhounds magazin szerkesztője, Paul Klein ugyancsak elégedett volt a látottakkal, bár ő már kiemelte, hogy a CGI törpék hajlamosak kizökkenteni a nézőt, nem is nagyon tudta hova tenni ezt a döntést. A neten keringő vélemények alapján tehát bátran jegyet válthatnak a mozira azok, akiket nem zavarnak a Disney DEI törekvései és Zegler megnyilvánulásai, ám mi inkább azt javasoljuk, hogy mindenki várja meg a hivatalos kritikákat (valamint a nézők véleményét), hiszen az ilyen jellegű bejegyzések általában eléggé túloznak.
A borítókép forrása: Disney