Bár a pénteki The Game Awardson még nem mindenki értette pontosan, hogy voltaképp mi is akar lenni az Elden Ring Nightreign, ám azóta kiderült, hogy lényegében egy kooperációs roguelike-ról van szó, amiben előre megalkotott karakterek irányításával próbálunk majd minél tovább életben maradni egy minden alkalommal megváltozó, és folyamatosan szűkülő pályán. Tehát a játék mibenlétével már tisztában vagyunk, ugyanakkor a programnak lesz egy kellemetlen korlátozása, ami minden bizonnyal sok fejfájást fog okozni a gamereknek. Az amerikai IGN egyik interjújából ugyanis kiderült, hogy a Nightreignben vagy háromfős csapatokban, vagy pedig egyedül vághatunk neki a kalandnak, szóval nem lesz benne kétfős játékmód, ami már csak azért is meglepő, mert a legtöbb kooperációs játékban csak azt szokták korlátozni, hogy maximum hányan játszhatnak egymással, azt nem, hogy azon belül hány embert viszünk magunkkal.
Mivel egy barátunkat valószínűleg könnyeb meggyőzni arról, hogy fizessen be a játékra, mint kettőt, ez okozhat majd némi gondot. A Nightreign rendezője, Ishizaki Junya megerősítette, hogy az ellenségek életpontjainak a száma attól függ majd, hogy egyedül vagy hárman nézünk szembe velük, továbbá arra is utalt, hogy miért nem kap helyet a kétfős játékmód. Szerinte azért koncentrálnak a háromfős csapatokra, mert így képesek a legjobban visszaadni azt a sikerélményt, amit a pálya és a főellenségek közös meghódítása nyújt.
Ezt a döntést a játék fejlesztése közben hozták meg, szóval eredetileg nem ilyen lett volna az egész, de a „játék egyensúlya” miatt úgy gondolták, ez a legjobb megoldás. Ishizaki szerint háromfős csapat kellett ahhoz, hogy ne érződjön túlságosan megterhelőnek az élmény. A Nightreign első tesztjét egyébként 2025 februárjában fogják megtartani, és nem élő szolgáltatás lesz.
A borítóképek forrása: IGN