2025. egyik legnagyobb durranása minden bizonnyal az Assassin's Creed Shadows lesz - hogy pozitív, vagy negatív, az kiderül februárban. Azt viszont már most is lehet tudni, hogy a játékot nem az Unreal Engine 5-ben építgetik, hanem a Ubisoft saját grafikus motorjával, az AnvilNext Engine segítségével forrasztják. Az UE5-öt 2022-ben mutatták be, és le kellett volna tarolnia a játékvilágot, de a fejlesztők a mai napig tartják tőle a távolságot, ha tehetik, mivel random FPS-eséseket produkál, és nehezen lehet optimalizálni.

A Ubisoft sem kezdett kísérletezésbe, inkább maradtak a jól bevált AnvilNext Engine-nél, amit az Assassin's Creed 3 óta (12 éve!) építgetnek, szépítgetnek. Az alább látható friss videóban megcsodálható, mire képes az engine a Shadows-ban:

A Ubisoft egyik munkatársa pedig azt is elárulta, miért maradtak a megszokott motornál:

"Ha nem a saját technológiádat irányítod(...) nem biztos, hogy meg tudod adni a produkciós csapatnak azt a művészi szabadságot, amit igényelnek."

Ez tehát a hivatalos ok, reméljük a grafikára nem lesz panaszunk. Kiderül 2025. február 14-én, az Assassin's Creed Shadows eljövetelekor. Ti várjátok már?