• Az Assassin's Creed Shadows fejlesztője is megszólalt Elon Musk kommentjével kapcsolatban
  • Az X tulajdonosa szerint a sokszínűség és a befogadás megöli a művészetet
  • Mindezt egy Yasukéval kapcsolatos véleményre írta
  • Marc-Alexis Côté szerint már az első percekben rá fogunk jönni, miért rá esett a választás

Manapság már nem csupán a filmekben és a sorozatokban, de a videójátékokban is eléggé előtérbe került a reprezentáció és a diverzitás, ami miatt kis túlzással szitokszóvá váltak ezek a fogalmak – sajnos többször is bebizonyosodott, hogy ha ez van a leginkább kiemelve egy szórakoztatóipari termék marketingjében, akkor ott lehetnek gondok a minőséggel. Jelen pillanatban a november 15-én érkező Assassin's Creed Shadows kapcsán erősödtek fel a negatív hangok (és most nem a szőnyegre gondolunk), mivel a Ubisoft Québec feudális Japánba kalauzoló alkotásában egy afrikai szamuráj, Yasuke lesz az egyik főszereplő, aki ugyan a valóságban is létezett, azonban korántsem volt ennyire meghatározó figura. Ebből adódóan többen is úgy vélik, hogy csupán a kvóta miatt lett ő a protagonista, az egyik ilyen jellegű posztra pedig maga az X és a Tesla tulajdonosa, Elon Musk is reagált, aki azt írta: „A DEI megöli a művészetet.” A DEI ugyebár a "sokszínűség, egyenlőség, befogadás" rövidítése, tehát a milliárdos is egyetért azzal, hogy ez az új (nevezzük nevén: woke) irány nem tesz jót az alkotói folyamatoknak és az iparnak. A Ubisoft mindeddig nem reagált erre a kijelentésre, az Assassin's Creed-szériáért felelős alelnök, Marc-Alexis Côté azonban nemrég megszólalt a történtekkel kapcsolatban, kifejtve az ő álláspontját.

A fejlesztő Stephen Totilo Game File nevű hírlevelében beszélt arról, hogy természetesen ő is látta a szóban forgó kommentet, és nagy volt a kísértés, hogy reagáljon is rá valamit, később azonban rájött, hogy egy ilyen lépéssel igazából semmit sem tudna elérni a játékosok körében. „Azzal, hogy nyíltan letámadok egy olyan ismert személyt, mint Elon, senkit sem tudok meggyőzni a csapatunk álláspontjáról” – fogalmazott Marc-Alexis Côté, kiemelve, hogy a kutatómunka során rendre előkerült Yasuke, ezért is gondolták úgy, hogy tökéletes lenne főszereplőnek. „Van egy rendkívül titokzatos történelmi karakterünk, akiről szinte semmit sem tudunk, és ez az, amit az Assassin's Creedben akartunk” – magyarázta a döntést. Később azt is elárulta, hogy pontosan mennyi időnek kell majd eltelnie a nagy revelációhoz, amikor a játékosok rájönnek, miért épp Yasukéra esett a választás. „Amiről Elon beszél, az nem a mi játékunk. Az embereknek maguknak kell megtapasztalniuk ezt az élményt, majd ha az első 11 perc és 47 másodperc nem győzi meg őket arról, hogy jó, amit csinálunk, akkor beszélhetünk a dologról”. Az alelnök tehát egy elég pontos időt közölt azzal kapcsolatban, hogy mikor fogjuk megérteni a Ubisoft döntését, de sajnos csak november közepén derül ki, miként fest a nagy pillanat.