A velem ellentétben jó memóriával megáldott olvasók bizonyára emlékeznek májusi számunkra, melyben először volt szerencsém felbontani a jelen oldalakon boncolgatott taktikai zombivadászatot: ismertetőmre akkor eléggé rányomta bélyegét lányos zavarom, melyet a játék remek alapötletének és gyalázatos megvalósításának kettőse okozott -- így bár a Trapped Dead alapvetően tetszett, a számtalan technikai tüske miatt mégsem ajánlhattam jó szívvel a taktikázást el nem vető túlélőjelölteknek. Szerencsére azonban a fejlesztők is tisztában voltak játékuk „gyengéivel”, így nem voltak restek nekiállni a legfontosabb technikai tünetek kezelésének. Ha a fejlesztés során nem is, a tapasz készítésekor már megmutatkozott az a bizonyos német precizitás: a legfrissebb javítás ugyanis orvosolta a stabilitással, irányítással és netkóddal kapcsolatos problémák zömét, jelentősen megdobva így a zombik madártávlatból szemlélhető, szitává lövése és péppé verése nyújtotta élményt (akárcsak májusi értékelésünk végösszegét).
Kezdjük elölről
A fentiek miatt tehát minden akadály elhárult az elől, hogy olvasóink is belevessék magukat aktuális teljes játékunk ZS-kategóriás horrorfilmeket idéző miliőjébe, és kiváló taktikai érzékről tanúbizonyságot téve minél több zombit takarítsanak el az utcákról az előttük álló küldetések során. Mint az a jópofa trashfilmes-képregényes bevezetőből kiderül, a helyszínként szolgáló álmos, 80-as évekbeli kisvárosban ezúttal a génkezelt gabona a hunyó, mely villámgyorsan leamortizálja Hedge Hill teljes lakosságát, leszámítva hat túlélőt, akiknek egy egész városra való, akut vas- és fehérjehiányban szenvedő (és épp ezért vörös húsra erősen éhes) zombin kell átverekedniük magukat, hogy elmeneküljenek a településről. Csipet-csapatunk a sztori előrehaladtával folyamatosan bővül a kötelező archetípusokkal: rocker egyetemista, fánkzabáló seriff, bögyös újságírócsaj, fegyvermeleg vadászboltos, fekete orvos és Toldi Miklós fizikumú gyári munkás, a klisék azonban a történetben szerencsére ki is merülnek -- a játékmenetben ugyanis sokkal komolyabb alapokkal bír a Trapped Dead. E téren a program erősen a (szintén német) Soldiers of Anarchyra hajaz: négyfős csapatunkat két küldetés között a pályákon összeszedett eszközökkel szerelhetjük fel (de „bevetés” közben is szabadon csereberélgethetik cuccaikat), és egy gombnyomással bármikor leállíthatjuk az időt, ami igen sokat segít parancsaink kiadásában. Karaktereink jelentősen eltérnek egymástól, miután igen különböző mutatókkal bírnak a játék négy alapképessége (úgymint kitartás, gyógyítás, közelharc, lőfegyverek) terén.
Darálás új szemszögből
A játék tehát kellemes taktikai RTS-RPG elegy, ami erősen megköveteli a zombik által is igényelt szürkeállomány használatát. Az élőholtak közé rohanás, vagy épp a szűken adagolt muníció gyors elpuffogtatása hamar hőseink halálához vezet: a játék inkább az óvatos, átgondolt taktikákat díjazza. Nem kötelező minden zombit a padlóra küldeni (az első pár küldetésnél nem is tudnánk ezt megtenni), és sokszor kifizetődőbb ellopakodni a nagyobb hordák mellett, semmint nekiállni apróhússá lőni őket. Mindennél fontosabb azonban a karakterek közötti összhang: a legjobb teljesítményt a „frontvonalon” aprító közelharcosokkal, az őket távolról segítő lövészekkel és a támogatást nyújtó „felcserekkel” érhetjük el -- mindenkinek megvan a maga helye, amit a négyfős kooperatív mód során sem javallott elfelejteni, a játék ugyanis erre is lehetőséget nyújt.
Érdemes nekivágni
Reméljük kedvcsinálónk felkeltette érdeklődésetek -- amennyiben igen, úgy a telepítés alatt fussátok át a magazinban található tipphalmazt is, mellyel mind a szólómódra készülő, mind a kooperatív módban összeszokni kívánó játékosok számára igyekszünk pár jó tanáccsal szolgálni. Jó játékot és eredményes menekülést kívánunk!
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
@Agaton: Nem próbálok én ezerrel felülírni semmit, ha olvastad a májusi tesztet, emlékezhetsz rá, hogy nekem akkor is alapvetően tetszett a játék, mivel játékmenetében majdnem egy az egyben a Soldiers of Anarchy-ra hajaz. Akkor zavart a 40 percenként érkező CTD meg a nyögvenyelős irányítás, ezeket a szerverünkről is lekapható peccsel szerencsére orvosolták, sokkal élvezetesebb tőle a játék.
a PGO-n fent van az eredeti teszt is emellett a kedvcsináló mellett, nyugodtan össze lehet hasonlítani a mostani véleményemmel.
Youtubeon fellelhető videók alapján tisztességes game.
Azért kicsit vicces, hogy amint "teljes játék" lett belőle, szegény Gurusok ezerrel próbálják felülírni a régi teszt által kialakulhatott (negatív) képet a játékról.
Figyelem! Az augusztusi PC Guru már holnaptól (augusztus 19.) kapható lesz Budapesten, azonban a fővároson kívül (az augusztus 20. miatt csúszó lapterjesztés miatt) csak augusztus 23-tól (kedd) lesz megvásárolható. Minden nem fővárosi olvasónktól türelmet és elnézést kérünk a csúszás miatt.
korika5: Attól tényleg nem lesz semmi stratégia, hogy 3 embert irányítasz benne, még szerencse, hogy JohnBart leírta a cikkben, hogy a Trapped Dead mitől lett az.
Nem tudom,az nem stratégiai játék amiben három embert irányíthatunk több tucat zombi ellen,ez olyan mint mondjuk ha ráfognánk a Red Faction Armageddonra hogy, egy akció rpg csupán az E/3 nézet miatt.Amúgy meg nem tűnik valami nagy durranásnak..Ha meg is veszem a gurut(szerintem megveszem) akkor is a tesztek miatt veszem.
Hát egy próbát talán megér.
De aztán kapjátok össze magatokat teljes játék terén! A Torchlight jó volt, de előtte a BiA volt az utolsó élvezhető játék. Meg akinek volt hozzá gusztusa annak az ArmA 2.
Akkor, várhatóan több szempontból is fenomenális lessz a "visszatértő" szám A tesztre én is emlékeztem és hát ez most egy kis öngól...De,remélhetőleg, a játékfejlesztők, ténylegesen orvosolni tudták azokat az amlegetett hibákat
:'( pont 2 hete vettem meg a játékot... ezt tudom akkor várok még 2 hetet xD de lényegtelen... a játék nagyon jó! ha sikerül áttenned magad az apróbb hibákon akkor nagyon jó játék lesz belőle!
A szerkesztőségi anyagok vírusellenőrzését az ESET programcsomagokkal végezzük, amelyet a szoftver magyarországi forgalmazója, a Sicontact Kft. biztosít számunkra.
a PGO-n fent van az eredeti teszt is emellett a kedvcsináló mellett, nyugodtan össze lehet hasonlítani a mostani véleményemmel.
Azért kicsit vicces, hogy amint "teljes játék" lett belőle, szegény Gurusok ezerrel próbálják felülírni a régi teszt által kialakulhatott (negatív) képet a játékról.
Szívemnek kedves témaválasztás.
De aztán kapjátok össze magatokat teljes játék terén! A Torchlight jó volt, de előtte a BiA volt az utolsó élvezhető játék. Meg akinek volt hozzá gusztusa annak az ArmA 2.