Ahogy attól tartani lehetett, rosszul startolt az Assassin’s Creed II PC-s verziója az új szoftveres védelmi rendszer miatt: az állandó internetes kapcsolathoz tökéletes szerverellátottságra lett volna szükség, a Ubisoft azonban ezen a téren nem áll a helyzet magaslatán, így azoknak, akik az első napon vették meg a játékot, a hétvégén szerverleállásokkal kellett szembesülniük.
Amellett, hogy hiába feküdt ott az eredeti doboz a PC mellett az asztalon, sokan alig tudtak részt venni Ezio kalandjaiban, ráadásul még játékállás mentések elvesztése miatti dühöngő felhasználók is hallatták hangjukat a Ubisoft hivatalos fórumain.
A francia kiadó renoméját ezzel talán kissé megtépázta, viszont az kétségtelen, hogy nem sikerült normálisan feltörni a játékot, így egyelőre tartja védőbástyáit a Ubisoft által bevehetetlennek kikiáltott védelem. Hogy ez hosszú távon is így marad-e, vagy végül ezt a DRM-et is sikerül-e feltörni a kalózoknak, annak csak az idő a megmondhatója…
Amennyiben sikerült a Ubisoftnak használható védelmet kidolgoznia, az nyilván precedensértékű lehet a jövőre, más kiadókra és az egész játékiparra nézve is.
És melyek voltak a brutális leállások okai? Nos, míg a Ubisoft korábban arról „mesélt”, hogy olyan sokan akarnak az Assassin’s Creed II-vel játszani, hogy nem bírta a szerver, most kiderült, hogy egy denial of service okozta a leállásokat. A hackertámadás nem számít egyébként újdonságnak a Ubisoft történetében: a hackerek korábban is előszeretettel piszkálták a szervereiket.
Amellett, hogy hiába feküdt ott az eredeti doboz a PC mellett az asztalon, sokan alig tudtak részt venni Ezio kalandjaiban, ráadásul még játékállás mentések elvesztése miatti dühöngő felhasználók is hallatták hangjukat a Ubisoft hivatalos fórumain.
A francia kiadó renoméját ezzel talán kissé megtépázta, viszont az kétségtelen, hogy nem sikerült normálisan feltörni a játékot, így egyelőre tartja védőbástyáit a Ubisoft által bevehetetlennek kikiáltott védelem. Hogy ez hosszú távon is így marad-e, vagy végül ezt a DRM-et is sikerül-e feltörni a kalózoknak, annak csak az idő a megmondhatója…
Amennyiben sikerült a Ubisoftnak használható védelmet kidolgoznia, az nyilván precedensértékű lehet a jövőre, más kiadókra és az egész játékiparra nézve is.
És melyek voltak a brutális leállások okai? Nos, míg a Ubisoft korábban arról „mesélt”, hogy olyan sokan akarnak az Assassin’s Creed II-vel játszani, hogy nem bírta a szerver, most kiderült, hogy egy denial of service okozta a leállásokat. A hackertámadás nem számít egyébként újdonságnak a Ubisoft történetében: a hackerek korábban is előszeretettel piszkálták a szervereiket.