Már több mint egy éve annak, hogy Cliff Bleszinski kilépett az Epic gárdájától -- az ismert tervező azért távozott, hogy átformálja a hagyatékát, ugyanis nem szeretné, ha csak a Gears of War ikonikus fegyveréről lenne ismert. Kis pihenő után úgy döntött, hogy egy új játékot fog készíteni, amiről már láthattunk pár koncepciórajzot, de semmi konkrétumot, illetve most megtudtuk, hogy régi vágású lövöldét is szeretne összehozni. (Lehetséges az is, hogy a kettő valahogyan összefügg.)
A projekt egy, a klasszikus Unreal Tournament és Quake játékokat idéző FPS lenne, mely megtanítaná a mai fiatalságnak, hogy milyen is egy igazi arénaküzdelem. A játékhoz már megvan a koncepció és az, hogyan fog elkészülni, most már „csak” egy olyan stúdiót kell találni, amely partner lenne. Bleszinski a Pointless podcast során mondta el, hogy el akarja kerülni azt a helyzetet, hogy egy marketinges figura megmondja, mint csinálhat -- megőrjíti az ilyen.
Természetesen egyelőre még rejtély, hogy mikor készülhet el ez a játék, ugyanis hiába van meg a koncepció és a terv, fejlesztőcsapat még nincs és a finanszírozást is meg kell oldani, a technikai kérdésekről már nem is beszélve. Várjuk a további részleteket!
Erős, de ez így van. Az elmúlt évben igazából csak a twitteres, meg más hülyeségeiről volt híres, az előtt pedig volt egy Judgement, ami a Microsoft leáldozott üdvöskéjének volt a 4. része. Nem szerencsés egy egész generáción át egy olyan frencsájzt életben tartani, ami csak elsőre tud igazán lenyűgözni (3. rész nagyon szép volt mondjuk, de játékmenetben már pont beleesett a többi TPS közé), mikor az első rész tényleg nagy dobás volt. Persze, a Sony is ezt csinálja, csak neki mellette még van egy rakat.
7 év szerintem nagyon sok volt a Gears of War-nak, Cliffy-ből pedig nem csak az Epic-től való elválása óta hiányzik a kreativitás.
Nem azt mondom, hogy nem jó fejlesztő, de manapság nagyon divatos ez a kultusz, ami egyesek körül van. Nevetségesnek tartom, mikor 4 ember olyan dolgot tud letenni az asztalra, mint a No Man's Sky (ami nincs kész, semmit nem tudni róla, de már most több benne a kreativitás, mint bármely más címben). Ugyan ez volt Notch-al (akit én sokkal kevesebbre tartok, a Minecraft ötlete nem volt több, mint egy szépen becsomagolt majd interneten berobbanó kópia), most meg itt volt az az érdekes űrszim címe, vagy mi, de abból sem lett semmi. Peter barátunk pedig igazából az egész iparból kiszállhatna egy időre, míg összeszedi magát. Szerintem mindenki jól járna azzal, ha nem ilyen próbélkozásokakl vesztegetné az idejét, hanem összerakna valami érdekeset.
Az digitális boltokkal megjelenő indie címek fejlesztői gyorsan emelkednek, de még gyorsabban zuhannak le. (ez persze már rég nem Cliffy-ről szól, csak amolyan szó*****ás)