• Nagyon véres az új Doom
  • Démonok egész hordájával kell szembenéznünk
  • Változatos ellenfelek és vertikalitást sem nélkülöző pályák várnak ránk
  • A játék fontos része a multiplayer
  • A kampány és a multiplayer során is felszerelhetünk fejlesztéseket
  • A játék moddolása csak a SnapMap rendszerén keresztül mehet

Idén végre visszatér a Doom, báigaz, ezt megtehette volna korábban is, ám az eredeti nekifutásból nem lett semmi, és talán jobb is így, a megfogalmazott kritikák szerint ugyanis az a játék inkább volt Call of Duty, mint bármi más. A tervezők így a gyökerekhez visszatérve egy régi vágású programmal jelentkeznek, ami habár idegennek fog tűnni azoknak, akiknek a Doom sorozat a harmadik résszel kezdődik és ér is véget, a veterán rajongók mindien bizonnyal értékelni fogják az egyszerű trancsírozást, amit a legújabb felvonás hoz.

AZ ELSŐ ÉS LEGFONTOSABB DOLOG, AMIT A DOOMRÓL TUDNI KELL, HOGY VÉRES LESZ, MÉGHOZZÁ NAGYON IS.

A Game Informer legutóbbi számának nyomán megtudtuk, hogy valóságos vérfürdő tárul majd elénk a monitorjainkon, ahogy a hordákban támadó ellenségek tucatjait mészároljuk le -- sajnos pontos számot nem tudunk, de a démoni lények egész lavinájával kell majd számolnunk. A már látott szörnyek mellett bemutatkozott újoncként a Possessed Engineer, egy ember, aki felett a démonok átvették a hatalmat, a hátára szerelt üzemanyagtartály pedig méretes robbanásokkal keserítheti meg a játékosok életét. Újdonság még a Mancubus alternatív változata, amely lángszóróval operál a plazmafegyveres testvérével szemben; a multiplayer módban játszható karakter, de valószínűleg a kampányban is feltűnik a Baron of Hell, ami nagy pofonokat oszt és óriási dobbantásaival nagy területen sebez, illetve van még itt egy bizonyos Summoner nevű lény is, amiről részleteink egyelőre nincsenek, de azért sejthető, hogy pokolfajzatokat hív elő -- ez kapcsolódhat az alaptörténethez, amely szerint egy szekta állhat a pokol újbóli elszabadulása mögött.

A démoni hordákkal szemben természetesen nem vagyunk védtelenek, noha érdemes első találkozáskor kissé óvatosan közelíteni, ízlelgetni a bestiát, türelemmel ugyanis felfedi a gyengepontját, merthogy mindegyiknek van ilyenje -- a kisebb lényekkel persze nem kell nagyon törődni, egy jól célzott lövés hamar kiteríti őket, vagy ha nagyobb látványosságra vágyunk, akkor ott a láncfűrész, ami szinte az összes démonnal azonnal végez. A láncfűrész egyébként külön gombon található (a D-pad a lefele), a gyors elérhetőség érdekében, és ugyanígy, az id külön gombot szentelt a legendás BFG-nek (az X gombot), bár erről tudni kell, hogy csak az igazán húzós helyzetekben szabad használni. Ne pazaroljuk lenyűgöző erejét holmi kiskatonákra!

LESZNEK FEJLESZTÉSEK: GYORSABBAN VÁLTHATUNK FEGYVERT, GYORSABBAN MÁSZHATUNK MEG KISZÖGELLÉSEKET, ILLETVE TÖBB TÖLTÉNYT VIHETÜNK MAGUKKAL ÉS JOBBAN BÍRHATJUK A GYŰRŐDÉST.

A multiplayer a Doom szerves részének ígérkezik, ami különféle játékmódokkal és a kampány változatos, vertikalitással domborító helyszínein (ezeket a történet során töbször is meglátogathatjuk, hogy titkokat tárjunk fel) kialakított pályákkal vár. A bemutatott módok között, a már látott TDM mellett, ott a Clan Arena és a Warpath. Előbbi egy csapatalapú Last man standing, vagyis nincs respawn a következő körig, az utóbbi pedig azt kéri tőlünk, hogy a pálya különböző pontjait foglaljuk el.

AKÁRCSAK A SINGLEPLAYER KAMPÁNYBAN, ÚGY A MULTIPLAYER MÓDBAN IS VANNAK FEJLESZTÉSEK, AMELYEKET A KARAKTERÜNK SZINTLÉPÉSÉVEL OLDHATUNK FEL.

Az egyik ilyen, úgynevezett hack modul a Supply Timer, aminek feladata az, hogy pontos visszaszámlálással jelezze, mikor érhetőek el a pálya különböző pontjain elrejtett, potenciálisan a meccs menetét megfordítani képes mordályok. 

Fontos még tudni azt is, hogy a játék mindennemű modifikálása a SnapMap rendszerén megy majd, vagyis ezen kívül más eszközöket nem adnak a fejlesztők. Szerencsére, elég sok mindent lehet majd változtatni a programon: játékmódok, pályák, singleplayer küldetések, változtatható AI és egyebek állnak a rendelkezésünkre, mindezt pedig egy rakás oktató videó ismerteti majd. És, hogy miért csak a SnapMap? Hát azért, mert így biztosítható az egységes hozzáférhetőség a különböző platformokon.

A tervek szerint a Doom PC-re, PS4-re és Xbox One-ra valamikor idén tavasszal fog megjelenni, pontos dátumunk azonban továbbra sincs -- amíg várunk, nézzétek meg a friss képeket!

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Van Doom előfizetői akciónk! Féléves vagy éves konfigurációban kaphatod meg a játékot a magazin mellé. Részletekért kattints a linkre!