• American McGee megelégelte az Alice-szel kapcsolatos kérdéseket
  • A széria atyja Patreonon adta a világ tudtára, hogy már semmi köze a szériához
  • Azt írta, innentől a jogokat birtokló EA-t keressék az érdeklődők

Április elején rendkívül szomorú napra virradtak azok a rajongók, akik szerettek volna visszatértni az American McGee által megalkotott Alice-univerzumba, az Electronic Arts ugyanis keresztbe tett az alkotó terveinek. A művész éveken át szerette volna megcsinálni a klasszikus történetet "némiképp" extravagáns módon feldolgozó széria harmadik, Asylum alcímmel ellátott epizódját, melynek fejlesztésébe már olyan sok időt és energiát ölt a csapat, hogy még egy 414 oldalra rúgó "bibliát" (lényegében egy digitális könyv, ami tele van leírásokkal és koncepciós rajzokkal) is össze tudott hozni belőle. Ennek a beharangozó videójában tűnt fel először az EA logója, ami egyértelműen arra utalt, hogy a jogokat birtokló kiadótól kérnek segítséget a projekthez. A cég azonban hamar rövidre zárta a dolgot, mivel a finanszírozást nem vállalta, a jogokról pedig nem mondott le, így végül porba hullott McGee éveken át dédelgetett álma. A váratlannak sajnos egyáltalán nem nevezhető fordulat olyan mélyen érintette a sajátos vízióval rendelkező művészt, hogy nem csupán a hősnőnek intett végleg búcsút, de magának a játékfejlesztésnek is – az előbbit pedig nemrég ismételten nyomatékosította, méghozzá egy kérdezz-felelek keretében.

alice.jpg

A VGA vette észre, hogy a játék (bár a történések fényében már nehezen nevezhetjük így) Patreon oldalán található Q&A szekcióban érkezett egy kérdés McGee számára, amelyben arra volt kíváncsi a felhasználó, hogy innentől a rajongókon múlik-e a széria sorsa – leginkább az érdekelte, hogy írhat-e például egy olyan könyvet, ami befejezi a történetet. A válasz nem sokat váratott magára, a megfogalmazás azonban eléggé nyersre sikeredett, ami a fent taglalt hír után azért annyira nem meglepő. "Nagyon örülnék neki, az emberek nem kérdezgetnének többet az Alice-szel kapcsolatban. A helyzet nagyon egyszerű: az EA birtokolja a jogokat, tehát ha kezdeni akarsz valamit az IP-vel, akkor – csakúgy mint minden ilyen esetben – őket kell megkérdezned ezzel kapcsolatban. Arra viszont készülj fel, hogy könnyedén bajba kerülhetsz, ha el akarod adni a saját kreálmányodat. Szóval minden hasonló kérdéssel az EA-hez tessék fordulni, én ugyanis szeretnék minél messzebbre kerülni az Alice-játékoktól, és az azokkal kapcsolatos érdeklődéstől."