A YouTube-személyiségekkel kapcsolatban sokaknak az a véleménye, hogy a videók készítői sokkal őszintébbek, mint a nagy, gonosz cégek, akik csak a pénzünket lesik, ám a valóság ennél sokkal árnyaltabb, a youtuberek sem angyalok, ők is elfogadnak anyagi támogatást, ha felkínálják nekik, sőt van olyan is, aki ezt egyenesen megköveteli.

A YouTube kapzsi oldalába nyert kellemetlen betekintést Ben Tester, a Wales Interactive PR ügynökség marketingese, mikor elkezdett házalni a népszerű YouTube csatornák gazdái között, hogy ingyen kódért cserében beszéljenek a klienseinek játékairól. A Wales Interactive többek között a Soul Axiom, a Master Reboot és az Infinity Runner fejlesztőivel dolgozik együtt, szóval kisebb csapatokkal, akik a marketing eme, „alternatív” módjával próbálkoznak, bízva abban, hogy ez olcsóbb, mint a hagyományos reklámozás. Nos, nem olcsóbb, legalábbis nem azokkal, akikkel Tester felvette a kapcsolatot.

A kutatás során az egyik, pár millió feliratkozóval rendelkező videós alsóhangon 17.600 dollárt (4,8 millió forint) kért 2-3 témapontért, a tarifa pedig egészen 22.000 dollárig (6 millió forint) emelkedik, ha a kuncsaft egy linket is szeretne a videó alá -- és ez még semmi! Egy másik marketinges elmesélte, hogy egy youtuber egyenesen a profitból akart részesedést, mégpedig 5%-ot, fél éven át, amiért cserébe egy 15 perces, garantáltan pozitív értékelést készített volna. Durva!

youtube.jpg