Ahogy arról mi is beszámoltunk, július 19-én a világ minden tájáról jelentették, hogy valami nem stimmel a számítógépes rendszerekkel, olyannyira, hogy nemcsak a légi közlekedés bénult meg, hanem a bankvilág is, sőt akadt olyan kórház, ahonnan elküldték a nem sürgős eseteket. A hiba a Windows-os gépeket érintette, így elsőre mindenki a Microsoftra gyanakodott, de aztán kiderült, hogy a CrowdStrike nevű cég a felelős, akik kiberbiztonsági szolgáltatásokat nyújtanak nagyobb cégek számára. Nekik sikerült egy olyan vírusirtó frissítést kiadniuk, ami legalább fél napra lefektette a világ Windows-os gépeit, több milliárd dolláros kárt okozva.

A cég elismerte tettét, és gyors javítást ígért, amit viszonylag hamar - de persze már így is túl későn - adott ki, így  másnapra, július 20-ra nagyjából helyre állt a rend, de nem mindenhol, és nem is 100%-osan. Nos, most úgy tűnik, a szakmai fiaskó nem volt elég, és inkább egy marketing öngyilkosságot is elkövetnek: többen arról számoltak be, hogy a CrowdStrike egy 10 dolláros Uber Eats ajándékkártyával kért elnézést tőlük, mivel "elismerik, hogy a július 19-i incidens többletmunkát okozott".

crowdstrike-10-dollaros-kupon-elnezest-keres.jpg

Ha mindez igaz, akkor valószínűleg megtaláltuk a világ legnyugodtabb, és legrosszabb marketing szakemberét. Feltéve, ha van náluk ilyen, ugyanis az e-maileket egy bizonyos Daniel Bernard küldte ki, aki a cég üzleti vezetője. No de itt még nincs vége a történetnek: akik megpróbálták beváltani a kupont, hibaüzenetet kaptak!

"Valóban kiküldtük ezeket, azoknak a csapattagoknak és partnereknek, akik átsegítették az ügyfeleket ezen a szituáción. Az Uber csalásnak érzékelte, mivel olyan sokan akarták beváltani." - árulta el Kevin Benacci, a cég egyik munkatársa.

Ez a történet így kerek. De valamiért van egy olyan megérzésünk, hogy nem utoljára hallunk a CrowdStrike-ról...