• Egyes fejlesztők Steam játékkulcsokat adnak Greenlight-szavazatért cserébe
  • A szavazatok így nem reprezentálják a valós érdeklődést
  • Ez rossz példát mutat a többi fejlesztőnek
  • Sok "szemét" bekerül(he)t így Steam Store-ba
  • A Valve szankcionálni fogja ezentúl az ilyen fejlesztőket

A lenti üzenetet magán a Steam Greenlighton kapták a játékfejlesztők, a csak nekik szánt privát szekcióban: a Valve-nek ugyanis elege van abból a sajnos bevett gyakorlatból, hogy egyes fejlesztők a Greenlight-szavazatokért cserébe Steam-kulcsokat ígérnek és osztanak a játékosoknak, ezzel vásárolva be magukat a Steambe.

A Valve hangsúlyozza, mennyire kényelmetlen számukra ez, mivel ezek a szavazatok nem reprezentálják a potenciális vásárlók érdeklődését. Ezzel pedig még a munkájukat is megnehezítik, nem tudják eldönteni, hogy mely játékokat vennék meg és játszanák ténylegesen a vevők.

Egyúttal, ha valaki kulcsokért vesz magának szavazatot, azt érzékelteti, hogy ez a követendő példa, ami ahhoz kell hogy felfigyeljenek a játékukra. Ez viszont nem túl egészséges a rendszerre nézve, és a játékosok sem ezt akarják. A Valve megígérte, hogy ezentúl ők is jobban odafigyelnek az ilyesmire, de ez egy hosszadalmas folyamat.

Az üzenet végén külön emlékeztetnek arra, hogy a benevezett félkész játékok rendelkezzenek minimum egy gameplay-videóval, négy pillanatképpel a játékból, és legyen egy szöveges leírás. Ha valaki ezeket a feltételeket még nem tudja teljesíteni, az csak egy koncepció, egy elképzelés, amit még tovább kell gyúrni.

A Valve üzenete talán eltántorítja a csalással népszerűséget -- és ezáltal pénzt -- szerző fejlesztőket, viszont ki tudja eddig hány "játéknak" titulált szemét került be ily módon a Steam Store-ba...

Valve - nem szép dolog játékkulcsokat szavazatért adni