Az Origint is sokan utálják, de ha a Uplay kerül szóba, a játékosok többségére instant hányinger tör, amit legfeljebb egy kiadós Steam-böngészés tud enyhíteni. Hiába, a Valve az egyetlen olyan cég a világon, ami jól csinálja a DRM-ként ismert másolásvédelmet, a többiek pedig nem hogy felzárkózni, de a közelébe jutni sem képesek. Mivel pedig a Uplay különösen sok borsot tört a játékosok orra alá, érthető, hogy egyesek meglégelték a konstans szopórollert és perre vitték az ügyet. Az USA-ban gyakorlatilag amiatt is beperelhetünk valakit, amiért az csúnyán nézett ránk, és még esélyünk is lesz nyerni -- nem úgy, mint a Uplay ellen, ami furcsamód a Steam sikere miatt bírt ki egy összehangolt jogi támadást.

Persze néhány pattanásos, hisztis gamer miatt még Amerikában sem ül össze a bíróság, így a Uplay megostromlásához is nagyobb dolog kellett: egy texasi cég perelte be a Ubisoftot, mert az állításuk szerint egy általuk bejegyzett technológiát használ a saját DRM-jének működtetéséhez, méghozzá abszolút jogtalanul.

Noha az USA-ban komolyan veszik a jogsértési pereket, a Ubisoft kiütéssel győzött: még csak az ügyvédeket sem kellett felhívnia a francia kiadónak, ugyanis a bíróság visszadopta a vádiratot, "több okból" kifolyólag. Ezek közül az egyik az, hogy a Digital Reg of Texas LLC korábban a Valve-et is bíróság elé citálta volna, utóbbi vállalat azonban bebizonyította, hogy igenis jogosan használja a DRM-et. Igen, ennyi: mivel a Steam jogszerű, ezért tuti, hogy a Uplay is az. Because f*ck logic!

Szóval, bár a játékosok optimistább fele bizakodott, hogy na, most az egyszer talán sikerül szöget verni a Uplaybe, az öröm korainak bizonyult. Ugyanakkor a remény tovább él: nemrég a szóban forgó kiadó egyik fejese nyilatkozta, hogy bár a DRM bevált, újra kell gondolni, mert sok játékosnak még a legálisan szerzett szoftverek elindítása is közel lehetetlen vállalkozássá vált miatta.