Miközben többen is pénzügyi kudarcra számítottak, a megjelenés óta szinte egymásnak adják a kilincset az Assassin's Creed Shadows sikereivel kapcsolatos információk – hol a steames játékosszámról, hol az első napon elért eredményekről, hol pedig a szérián belüli teljesítményről számoltunk be nektek az elmúlt napok során. Noha a Ubisoft továbbra sem közölt tényleges eladási számokat Naoe és Yasuke történetével kapcsolatban, egy belsős emailnek (amit az IGN tüzetesebben is átnézett) köszönhetően tisztább képet kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mekkora a szóban forgó siker mértéke, ahogy arra is rávilágított a levél, miért lenne unfair az Assassin's Creed Valhalla nyitányához hasonlítani az akció-RPG első lépéseit.
A cégen belüli forrás által biztosított irományból ismételten kiderült, hogy a Shadows produkálta a második legjobb kezdést a Valhalla után, PlayStation Store-ban pedig egyenesen aranyérmet szerzett az opusz, ami alapján valószínűsíthető, hogy a rajongók többsége PS5-ön zsákolta be a játékot. Szintén fontos kiemelni, hogy a Ubisoft szerint PC-n történt az „aktiválások” (ebbe ugyebár a Ubisoft+ is beletartozik) 27%-a, a Steam pedig jelentős szerepet játszott ebben az eredményben, ergo nagyon is megérte visszatérni a Valve platformjára.
És akkor a lényeg: a Ubisoft úgy véli, nem érdemes a Valhallához mérni a Shadows teljesítményét, mivel Eivor históriája a pandémia időszakában látott napvilágot, nem mellesleg a jelen generációs konzolok is akkor kezdték meg a pályafutásukat, így több szempontból is előnyből indult a kaland. Ehelyett inkább az Origins-Odyssey-Mirage trióval kell összevetni a mutatókat, amiken ugyebár már felül is kerekedett a Shadows (legalábbis, ami a startot illeti), szóval van miért örülnie a cégnek – persze továbbra is kérdéses, hogy elég lesz-e mindez a gödörből való kimászáshoz.
A borítóképek forrása: Ubisoft