A Titanfall egy online multiplayerre kihegyezett óriásrobotos shootet. Pont. Nincs min csodálkozni tehát, ha azt mondjuk, hogy a fejlesztésért felelős Respawn Entertainment kissé elfogult a kérdést illetően, azaz nem zavarja őket, ha egy játék állandó internetkapcsolatot követel. Feltéve, ha ezt értelmesen használja ki, tehát nem a single player tartalmat próbálja feldobni vele, erőszakos módon.
Abbie Heppe közösségi kapcsolatokért felelős menedzser az XB1-nek elmondta: jó dolog a DRM, ők is szeretik, sőt, személy szerint a nap 24 órájában csatalkozik az internetre, hála a modern okostelefonoknak. Ugyanakkor kifejtette, hogy az állandó internetkapcsolat megkövetelése csak akkor érthető és fogadható el teljesen, ha az adott program tényleg profitál belőle. Az erőltetésnek nincs értelme, az csak árt, és ugyanez a helyzet a feleslegesen koncecpióba erőszakolt multiplayer komponenssel -- Tomb Raider, emlékszünk még?
Ezt persze eddig is tudtuk, igaz, nem sok játékkészítő áll ki e vélemény mellett. Egyre több programba kerül valamilyen rivalizálási rendszer, hogy lássuk, XY haverunk mennyivel vitte végig gyorsabban az adott pályaszakaszt nálunk, vagy hányszor több fejlövést osztott ki.
Ez igaz, de ez nem ok a folyamatos online kapcsolat megkövetelésére. Egy ilyen rendszer esetén is egyszerűen megoldható, hogy a játék fusson, legfeljebb nem látjuk a haverok pontjait. Pl. Bit Trip Runner 2... Igaz, az a játék néha akkor is azt írja, hogy offline vagyok, ha nem :P