A 4A Games vezető tervezője a napokban azt nyilatkozta, hogy a Metro: Last Light a szörnyen lassú processzor miatt nem fog elkészülni a Wii U-ra. Már akkor is érezhető volt, hogy ez a kijelentés egy kissé erős, így nem is meglepő, hogy a THQ most próbálja menteni a helyzetet. A cég szószólója, Huw Beynon igyekezett tisztázni a helyzetet, mondván, a média kiforgatta a fejlesztő szavait, s nem tértek ki arra, hogy valószínűleg megvalósítható lenne az átirat.
„A Metro: Last Light egy nagyon CPU-igényes játék. Úgy gondolom, hogy több csapat is megerősítette már azt, hogy a jelenlegi konzolokhoz képest egy cseppet gyengébb a Wii U központi egysége és grafikus magja, de ezeket a hiányosságokat át lehet hidalni a platform többi, érdekes lehetőségének köszönhetően.
Az zavar a legjobban ebben az ügyben, hogy a sajtó kiforgatta a fejlesztő szavait, anélkül, hogy azt mondhattuk volna: »Igen, ebben az esetben talán igaza van, vagy az a véleménye, hogy nem olyan egyszerű működésre bírni a motort, mint a többi platformon.« Amit nem sikerült megemlíteni az az, hogy valószínűleg meg lehetne oldani ezt a problémát, sőt akár iPadre vagy bármilyen más platformra is el tudnánk készíteni a játékot. A PC-s és a konzolos kiadások esetében is kompromisszumokat kell kötni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőlük. Persze, megértem, hogy nagy olvasottságot lehet szerezni, ha bizonyos formában találjuk a jelenleg központi témának számító, Wii U-val kapcsolatos híreket. ”
A THQ és a 4A Games egyelőre nem tervezi azt, hogy Wii U-ra is elkészítsék a játékot, de már megvizsgálták a lehetőségeket, s ezek szerint nem leküzdhetetlenek az esetleges akadályok.
„A Metro: Last Light egy nagyon CPU-igényes játék. Úgy gondolom, hogy több csapat is megerősítette már azt, hogy a jelenlegi konzolokhoz képest egy cseppet gyengébb a Wii U központi egysége és grafikus magja, de ezeket a hiányosságokat át lehet hidalni a platform többi, érdekes lehetőségének köszönhetően.
Az zavar a legjobban ebben az ügyben, hogy a sajtó kiforgatta a fejlesztő szavait, anélkül, hogy azt mondhattuk volna: »Igen, ebben az esetben talán igaza van, vagy az a véleménye, hogy nem olyan egyszerű működésre bírni a motort, mint a többi platformon.« Amit nem sikerült megemlíteni az az, hogy valószínűleg meg lehetne oldani ezt a problémát, sőt akár iPadre vagy bármilyen más platformra is el tudnánk készíteni a játékot. A PC-s és a konzolos kiadások esetében is kompromisszumokat kell kötni, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőlük. Persze, megértem, hogy nagy olvasottságot lehet szerezni, ha bizonyos formában találjuk a jelenleg központi témának számító, Wii U-val kapcsolatos híreket. ”
A THQ és a 4A Games egyelőre nem tervezi azt, hogy Wii U-ra is elkészítsék a játékot, de már megvizsgálták a lehetőségeket, s ezek szerint nem leküzdhetetlenek az esetleges akadályok.
Legalább P.C.-re jöjjön ki, az a biztos! Azután bánom is én...