Mivel legtöbbünk utálja a másolásvédelmi eljárásokat — különösen a SecuROM-ot —, biztosan lesznek egy páran, akik húzzák majd a szájukat a Blizzard döntése miatt, miszerint a StarCraft 2-t egy komolyabb másolásvédelmi programmal is ellátják, annak reményében, hogy ezáltal a játék majd jobban ellenáll a kalózok támadásainak.
Dustin Browder, a játék vezető tervezője egy interjúban elárulta, hogy a játék telepítésekor kötelező lesz az internetkapcsolat a hitelesítés miatt, valamint egy battle.net hozzáférést is létre kell hoznunk, ha még nem volna, ám innentől kezdve csak az online mókához kell a világháló. Browder szerint azonban a battle.nettel érdemesebb játszani, hiszen számos achievement vár minket, továbbá barátlistákat állíttatunk fel, klánokhoz csatlakozhatunk vagy éppen hozhatunk létre, valamint a betervezett mikrotranzakció révén pár aprósághoz is hozzájuthatunk, de ez utóbbi funkció még nincs véglegesítve.
Dustin Browder, a játék vezető tervezője egy interjúban elárulta, hogy a játék telepítésekor kötelező lesz az internetkapcsolat a hitelesítés miatt, valamint egy battle.net hozzáférést is létre kell hoznunk, ha még nem volna, ám innentől kezdve csak az online mókához kell a világháló. Browder szerint azonban a battle.nettel érdemesebb játszani, hiszen számos achievement vár minket, továbbá barátlistákat állíttatunk fel, klánokhoz csatlakozhatunk vagy éppen hozhatunk létre, valamint a betervezett mikrotranzakció révén pár aprósághoz is hozzájuthatunk, de ez utóbbi funkció még nincs véglegesítve.
De most már kezdem érteni miért 3 dvd-re kerül a gamma... mert mindegyik lemez egyik felét ez az über-brutál másolásvédelem foglalja. A másik felére meg kerül a 30db 15 megás pálya. Ezért kell 3 dvd-re rátúrni!!!
Azt el lehet mondani, pénzéhesség a trilógiaként történő kiadás, de azt már nem, hogy fél játékot fogsz kapni. A 25-30 misszió meglesz, a mozik meglesznek, állítólag proti minikampány is lesz... Egyébként érdekes, hogy ezen vannak a LAN ügy után a legtöbben felháborodva, a tapasztalat pedig az, hogy a multi érdekeli a legtöbbeket igazán. De jó...ízlés dolga...van benne igazság...
A LAN az meg a másolásvédelem meg tök jogos. Az hülye aki engedi ellopni a saját termékét... Szerintem holnap szereld le a zárat otthon az ajtóról, hogy szegény betörők, akiknek nem tellik boltban megvenni a TV-t, végre hozzájussanak...
nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez a blizzard már messze nem az, aki régen volt. Az hagyján, hogy éveket késnek, mert megszokhattuk már.
Minden egyes húzásukkal igazolják saját pénzéhességüket. (Természetesen nem azt akarom mondani, hogy a munkájukért nem jár fizetség, de akkor ne egy félkész/egyharmadban-kész programot áruljanak)
-A történet szétdarabolása nekem ezt jelenti: 3szor akarnak eladni vmit, ami korábban kerek egészet alkotott.
-A LAN kivételével próbálják rákényszeríteni azokat a játékosokat az eredeti példány megvásárlására, akik amúgy kalóz verzióval játszanának helyi hálón. Ha multizni akar a paraszt, akkor legyen megkerülhetetlen a bnet.
-Másolásvédelem: emlékszem, mikor még arról volt szó (vmely blizzardos benfentes emlegette), hogy EGYÁLTALÁN NEM LESZ másolásvédelem, mert egy ilyen volumenű játéknak nincs rá szüksége. Aztán jött a sajnálkozás-szánakozás más kiadók kapcsán, most meg saját maguk meghazudtolása.
röviden ennyi, de nekem igen visszataszító húzásnak tűnik.
egyébként szerintem lehet itt ilyen-olyan másolásvédelem...úgyis fel fogják törni...
vagy csak egyszerűen a Blizzard kezd egyre pénzéhesebb lenni?
Annyi szép és finom stratégia van még...
Pedig a Starcrafot már évek óta várom...
Azért ezek a dolgok felháborítóak szerintem (Netkapcsolat szükségszerűsége, LAN hiánya)...
Ahogyan csúszik a három részre darabolt játék, és jönnek a jobbnál jobb hírek, ebben már egyre kevésbé vagyok biztos.
Másolásvédelem: kell, nem kell, lényegtelen, a Blizzard a saját szájából csinál et azzal, hogy eddig kardoskodott a másolásvédelem ellen most meg mégis használják. Az viszont biztos, hogy innentől akinek nincs netje nem fog tudni starcraft 2-t telepíteni. Lehet, hogy nem sokakat érint és lehet, hogy a tisztelt itt kommentelőket nem érinti de ez igen is HÁTRÁNY
LAN: itt is mondhatnám azt, hogy akkor mostantól nem lehet letölteni játék közben még akkor se ha az ellenfelem a szomszéd szobában van, illetve hogy vidéki fos ADSL NEM KÉPES ellátni egy mondjuk 8fős LAN partit a nagy nemzeti LANokról nem is beszélve. Nem biztos, hogy majd a balatoni ilyen-olyan nagy LANpartikra ki fogják húzni az üvegszálat csak azért, hogy a starcraft 2-söknek jó legyen... Tetszik vagy nem a LAN kivétele igenis sok eredeti játékot vásárló embert érint kellemetlenül. Lehet, hogy a tisztelt kommentelőt pont nem és a többieket meg leszarja, gondolkodjon így, de ne írja le mert saját magát égeti...
UI: biztos lehet majd a nagy LANokra Blizzardtól drága pénzért local battlenet2 szervereket bérelni ;-)
A másolásvédelem pedig csakis és kizárólag azoknak lehet probléma, akik megveszik. Mert a kalózverziókkal játszókat nem érinti, mivel az ő példányukat megtisztították attól a szeméttől. Nem egyszer fordult már elő, hogy a tört játék jobban futott és ugyebár nem is volt semmilyen korlát, semmilyen probléma, amit a "védelem" okozott. Nem véletlen, hogy a játékosok nagy része felháborodik, ha másolásvédelemről, DRM-ről kap hírt várva várt játékával kapcsolatban.
Ezután én is megvárom az első beszámolókat, hogy okoz-e problémát, megéri-e a nehezen összekuporgatott pénzemet erre kiadni. Gondolom, ez is 10ezer körül lesz majd. Vagy ugye ott a másik megoldás, megveszi az emberfia a játékot és megtisztítja a lemezt az élősködőtől...
Miért nem fogják fel a kiadók, hogy egy esetben hatékony és ajánlott másolásvédelmet tenni egy játékra: ha nem lehet feltörni. Mert aki le akarja szedni, az tud várni akár 1-2 hetet is, ha bonyolultabb dolga van a crackereknek. Aztán csodálkoznak, hogy kevesebben veszik PC-n a játékaikat, mikor szívatják a vásárlókat. Tessék jó játékot fejleszteni, normálisan kezelni a rajongókat és olyan csomagot kiadni, ami be van fejezve és megéri megvenni a játékosoknak. Probléma megoldva, nem kell másolásvédelem.
És mégis honnan tudod , hogy a battle.net 2.0 olyan susulykanagy szám lesz? Mert ugye LANon nincs lag, tehát ott azért élvezetesebb játszani, mint úgy, hogy te játszol Mo-n, az ellenfél Koreában van, és kb 2 mp-s a latency, hát úgy valóban élvezetes. Persze ez sarkított példa volt, de ez ugyanúgy igaz rád, meg a szomszéd pistikére, hiszen jól tudjuk milyen jók a net szolgáltatók kishazánkban (mondjuk talán Pestet kivéve).
Ez a dolog szerintem már rég nem arról szól, hogy enyje csúnya kalóz bácsik, mivel azok eddig sem tudtak bneten játszani. Aki meg csak otthon magában akar játszani, hát nem hiszem, hogy pont ez a DRM lesz feltörhetetlen. Csak mondjuk nem 3-4 napba kerül a crackereknek, hanem mondjuk egy hétbe.
Viszont, ha a bnet 2.0 tényleg olyan jó lesz, akkor nem szóltam. Csak az a tapasztalat, hogy általában a DRM pont a jónépet szívatja, akik voltak olyan "hülyék", hogy megvették.
A mai világban pedig mindenki hozzáfér már az internethez, nem lehet tőlük elvárni azt hogy csak emiatt legyen LAN.
A WoW nagyon pofátlan módon pénzéhessé tette a Blizzardot és úgy néz ki, el is vakította őket a nagy jólét, nem látják, mi lenne jó a rajongóiknak vagy csak nem törődnek már velük annyira.
Én nem tartozok közéjük, csak tudom milyen, mikor a nagy kedvencben csalódni kell...
Akinek meg neadjisten nincs netje odahaza vagy mondjuk a koleszban az majd nem installálhat starcraft 2-t, de az kit érdekel a lényeg, hogy blizárd banboj vagyok ;-)
Jelenleg tehát itt tartunk:
- lesz másolásvédelem ami a blizzard szerint szánalmas
- nem lesz lan ami az első részt naggyá tette
- 3 helyett 1 kampányt kapunk
- sokadszor halasztott megjelenésnek hála egyáltalán nem korszerű a játék grafikája
és ki tudja mi fog még jönni megjelenésig.. Ha tartják ezt a havi egy rosz hír tempót, akkor a végére kiderülhet még néhány cifraság.
Amúgy most kikerült egy videó a kampányból ami állítólag húúú de világmegrengető, minden eddiginél büntetőbb soha nem látott durva lesz. Hát én semmi extrát nem fedeztem fel benne. Volt 1-2 event és ennyi...
A battle.net 2 funkciókat is úgy sorolják mintha lenne benne bármi különleges, rendkívüli, pedig nincs is. Hacsak nem a mikropayment rendszert nem vesszük rendkívülien pofátlan húzásnak.
A kampányok közti átvezetőrészekre is nagyon ráizgatják a népet, pedig olyat is láttunk már akár a magyar Imperium Galacticában.
Vitán felül áll, hogy jó játék lesz a starcraft 2, de szerintem az is, hogy a Blizzard nagyon, nagyon messze került az egykori önmagától és annyira kiemelkedő játék nem lesz ebből, mint amennyire be akarják állítani annak.