Már 2023 októberében kiderült, hogy nem áll túl jól az eredetileg a The Last of Us Part 2-höz készült, végül azonban önálló címmé vált The Last of Us Online szénája, ugyanazon év decemberében pedig maga a Naughty Dog tett pontot a találgatások végére, a nagy múltú csapat ugyanis bejelentette, hogy nem folytatódik az állítólag meglehetősen ambiciózus projekt fejlesztése. A stúdió akkor azzal indokolta a döntést, hogy a munkálatok során egyre világosabbá vált, mennyi időt és energiát kellene fordítani a megjelenés utáni támogatásra, ami szinte minden erőforrást elszipkázna a többi projekttől, ergo az egyjátékos címek (leginkább ugyebár az Intergalactic: The Heretic Prophet) kárára lehetne csak elkészíteni a többjátékos mókát. Nemrég azonban kiderült, hogy egy másik cég, nevezetesen a Bungie is közrejátszott a dolgok alakulásában, kvázi az egyre kisebb népszerűségnek örvendő Destiny 2 fejlesztői lökték el az első dominót, ami végül a törléshez vezetett.
A kép forrása: IGN Nordic
A Sony Interactive Entertainment korábbi vezetője, Shuhei Yoshida beszélt arról a Sacred Symbols+ 437. epizódjában (az interjúról később a Push Square és az IGN is beszámolt), hogy ő bizony játszott a programmal, és nagyon jónak találta, ám a Halo trilógiát is jegyző brigád visszajelzései után a Naughty Dog megnyomta az újratervezés gombot.
„A The Last of Us Online ötlete egyértelműen a Naughty Dogtól származik, a csapat pedig nagyon szerette volna elkészíteni” – mondta Yoshida. „Ám miután a Bungie elmagyarázta [nekik], hogy mi minden kell egy live service-hez, a Naughty Dog úgy volt vele, hogy »Hoppá, ezt nem tudjuk megcsinálni, mivel akkor nem lenne idő az Intergalactic: The Heretic Prophetre.« Lényegében az előrelátás hiányával állunk szemben” – tette hozzá. A Bungie (melynek fejlesztői egyébként kezdik unni az élő szolgáltatásokat) tehát kardinális szerepet játszott abban, hogy a The Last of Us Online ne láthasson napvilágot, ám csak az Intergalactic: The Heretic Prophet debütálásakor fog kiderülni, megérte-e feláldozni a posztapokaliptikus túlélősdit a '80-as éveket idéző sci-fi-ért.
A borítókép forrása: Games Radar