A tavalyi év történelmi mélypontja után idén már kezdett éledezni a mozizási kedv, ettől függetlenül nehéz esztendőt tudhat maga mögött Hollywood, amelynek utolsó hétvégéje azért még tudott meglepetéseket okozni. A Sonic, a sündisznó 3 és a Mufasa továbbra is elszántan küzdött az első helyért, amit az 5 napos hosszú hétvégét tekintve Az oroszlánkirály 2019-es remake-jének az előzményfilmje orozott el, a 3 napos hétvégét figyelembe véve viszont a videójáték-adaptáció került ki győztesként. Robert Eggers új filmje, a Nosferatu a két nagyágyú mellett csak a harmadik helyre fért be, azonban az ikonikus 1922-es horrorból készült feldolgozás a forgalmazó Focus Features történetének egyik legjobb nyitását produkálta.
A Sonic 3 a hosszú hétvégén 59,9 millió dollárt, pénteken és vasárnap között pedig 38 millió dollárt gyűjtött össze Észak-Amerikában, szóval az ikonikus kék sündisznó legfrissebb filmje iránt mindössze 37 százalékkal csökkent az érdeklődés. A csalódást okozó start után a Mufasa erőre kapott, a hagyományos 3 napot tekintve 5 százalékos növekedést produkált, és 37,1 millió dollárral növelte a bevételeit, a hosszú hétvégén pedig 63,7 millióval, és ugyan még így is esélytelen, hogy megközelítse a 2019-es Az oroszlánkirály gigászi eredményeit (globálisan több mint egymilliárd dollár), végeredményben azért nem lesz akkor bukás, mint azt előzetesen jósolták, hiszen globálisan is átlépte már a 300 millió dollárt. Érdemes hozzátenni, hogy a Sonic 3-at 3 769, míg a Mufasát 4 100 moziban vetítik a tengerentúlon, tehát még mindig a sündisznónál van az aranyérem, de hogy a Disney élőszereplős meséje így fel tudott támadni, az valóban ritkaságszámba megy.
Magyarországon ezen a héten kerül sor a Nosferatu bemutatójára, de az USA-ban december 25-én, azaz karácsony napján debütált Robert Eggers horrorfilmje, és 5 nap alatt összesen 40,3 millió dollárt termelt, 3 nap alatt 21,2 milliót. A forgalmazó Focus Features történetében csak a 2019-es Downtown Abbey könyvelhetett el erősebb nyitást (31 millió dollárt), továbbá az 1922-ben bemutatott eredeti klasszikus remake-je az idei év egyik legjobb R-kategóriás nyitását is összehozta, és ha az ünnepi időszakban – amennyiben csak a 3 napot nézzük – ebben a kategóriában egyedül a Django elszabadul ért el jobb eredményt (30,1 millió).
A borítóképek forrása: THR