Ahogy minden évben, most is kiosztották a Golden Joystick Awardsot, mely a játékipar talán legrangosabb elismerése. Bár a listán számtalan nagy név szerepel mindenféle kategóriákban, gondolom, mondanom sem kell, hogy az Év játékának megválasztását kíséri a legnagyobb érdeklődés.
A mezőny 2011-ben igen erős volt, noha tény, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrimmel valahogy senki sem tudott versenyre kelni. Így esett hát, hogy a Bethesda szerepjátéka zsebelte be az elismerést, befutónak pedig a Battlefield 3-at és a Diablo III-at nevezte meg a zsűri. A teljes listát alant találjátok -- a legtöbb győztes megjósolható volt.
Legjobb stratégiai játék: Civilzation 5: Gods & Kings
Legjobb mobiljáték: Angry Birds Space
Legjobb letölthető játék: Minecraft (Xbox 360)
Legjobb bunyós cím: Mortal Kombat Komplete Edition
Legjobb shooter: Battlefield 3
Legjobb MMOG: World of Tanks
Legjobb kézi konzolos játék: Unchartered: Golden Abyss
A legjobb játékbeli pillanat: The Elder Scrolls 5: Skyrim: Throat of the World
Amire érdemes figyelni: Grand Theft Auto V
Legjobb DLC: Portal 2: Perpetual Testing Initiative
Legjobb szerepjáték: The Elder Scrolls 5: Skyrim
Legjobb sportjáték: FIFA 12
Legjobb flash- / böngészős játék: Slender
Legjobb versenyjáték: Forza 4
Kiemelkedő teljesítmény: EA Sports & FIFA
Az év legjobb játéka: The Elder Scrolls V: Skyrim
A mezőny 2011-ben igen erős volt, noha tény, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrimmel valahogy senki sem tudott versenyre kelni. Így esett hát, hogy a Bethesda szerepjátéka zsebelte be az elismerést, befutónak pedig a Battlefield 3-at és a Diablo III-at nevezte meg a zsűri. A teljes listát alant találjátok -- a legtöbb győztes megjósolható volt.
GOLDEN JOYSTICK AWARDS 2011-2012 GYŐZTESEK:
Legjobb akció-kalandjáték: Batman Arkham CityLegjobb stratégiai játék: Civilzation 5: Gods & Kings
Legjobb mobiljáték: Angry Birds Space
Legjobb letölthető játék: Minecraft (Xbox 360)
Legjobb bunyós cím: Mortal Kombat Komplete Edition
Legjobb shooter: Battlefield 3
Legjobb MMOG: World of Tanks
Legjobb kézi konzolos játék: Unchartered: Golden Abyss
A legjobb játékbeli pillanat: The Elder Scrolls 5: Skyrim: Throat of the World
Amire érdemes figyelni: Grand Theft Auto V
Legjobb DLC: Portal 2: Perpetual Testing Initiative
Legjobb szerepjáték: The Elder Scrolls 5: Skyrim
Legjobb sportjáték: FIFA 12
Legjobb flash- / böngészős játék: Slender
Legjobb versenyjáték: Forza 4
Kiemelkedő teljesítmény: EA Sports & FIFA
Az év legjobb játéka: The Elder Scrolls V: Skyrim
Ezzel mondjuk tökéletesen egyetértek!
Sajnos egyet kell, hogy értsek. A játék sava-borsát nem az RPG mivolta (tehát a sztori és a karakterek) adja, hanem az, hogy sandbox és hogy nagy mennyiségű tartalom van benne.
Igen, a saját véleményemet mondtam el, de a Skyrim az nem "erősen RPG", csak az szeretne lenni. Ugyanolyan casual akció-RPG, mint a Dragon Age, vagy a Jade Empire. Persze, én nem azt vitattam, hogy a Skyrim RPG-e (remélem érted), hanem én úgy gondolom, hogy a Skyrim egy jó sandbox - de gyenge RPG... Szerintem az teljesen rendben van, hogy szerinted a Skyrim jobb, mint a NV, hiszen egy játékról mindenkinek megvan a maga véleménye, azonban itt most nem erről van szó.
lenincat: (sajnos ez egy kicsit OFF lesz)
A Fallout New Vegas és a Skyrim között óriási különbségek vannak, de rögtön felsorolok párat:
- a küldetések 60-70%-át, ha magas Intelligence-ű és Speech-ű karakterünk van, megtudjuk oldani harc nélkül a
- még a Miscellaneous questek is többnyire összetettek
- a karakterünk jelleme erősen befolyásolja, hogy mi lesz egy küldetés kimenetele
- ennél fogva a játék befejezését is befolyásolja, amiből egyébként kissmillió létezik
- a harcban még max szinten is kihívás egy-egy ellenfelet legyőzni (pl. legendary deathclaw, amely 2 csapásból megöl és magas páncélja van), míg a Skyrim inkább egy hack & slash-re hasonlít.
- frakció rendszer (azaz nem tudod egyszerre legyilkolni a császárt Dark Brotherhood assassinként, majd felesküdni rá és a birodalomra és a légió ünnepelt hősévé válni, ugye?)
- párbeszéd lehetőségek - gondolom ezt nem kell ecsetelnem
- történet: a Skyrim története sablonos (a semmiből felbukkant hős jön, kitanítják a gonosz elleni nagy leszámolásra, majd a végén megmenekül a világ), a New Vegasé sem egy kiemelkedő darab (szerintem), de sokkal egyedibb, méghozzá azért, mert de döntheted el, hogy hogyan szövődik tovább a történet, és ez nagyon fontos dolog (pl csinálhatod azt, hogy az NCR-nak segítesz melléállítani a frakciókat, de közben elárulod őket, hagyod meghalni Ceasart és a végén vérfürdőt rendezel Laniusszal).
- ha hiszed, ha nem, a fejlődésben is van különbség, mert nem mindegy, hogy az elején milyen traiteket , hozzá milyen tag skilleket választasz, mert ezzel jelentősen felgyorsíthatod/lelassíthatod a saját fejlődéset. A Skyrimban ez mindegy, hiszen ugyanúgy fejlődsz egy képességeddel, akármilyen fajt is választasz az elején.
A legjobb stratégia: CIV 5
Ó, de hatalmas a konformizmus istene....
Aztán majd később sírunk kicsit egymás válltömésébe, hogy kommersz
a játékipar....
A SKyrim az igenis is, hogy erősen RPG! A Fallout: New Vegas-t meg ne nagyon hasonlítsuk össze vele, mert két külön féle játék! Igaz, hogy mindkettő szerepjáték, de azért lássuk be, teljesen más! De ha itt a PC Guru-n megnézed, itt is mindkettő játék ebbe a kategóriába van besorolva!
Amúgy meg szerintem a Skyrim az jobb, mint a Fallout: New Vegas! Legalábbis az én meglátásom szerint. Én mindkettőt megvettem. A Skyrim-el lassan már egy éve játszom, hamarosan már azt a szerencsétlen 1000 órát is elérem. A Fallout: New Vegas-nak legfeljebb a zenéje jobb - legalábbis a Fallout3-hoz képest. Tudom, hogy valamelyest a véleményedet írtad, elfogadom. De azért lássuk be, hogy mindkettő RPG kategóriába tartozik, mindkettő szerepjáték! Amúgy meg szerintem a Fallout 3 sokkal jobb, mint a New Vegas, én abba nem találtam semmi érdekeset. Jó volt, egyszer jó volt végigvinni, de annyira - engem speciel - nem fogott meg!
Janobal: A kijelentésed vicces. A 2 játék ugyan azon az alapon fekszik. Attól még, hogy a Fallout-ban hosszasan ecsetelt leírások adják a fejlesztési lehetőségeket, nem összetettebb, mint a Skyrimban lévő rendszer. Viszont az utóbbi egyértelműbb. Ott is van egy rakat skillpontod, és mindegyik ágat fejlesztheted, ahogy Te is fejlődsz. Ugyan úgy fejlesztheted a fegyvereidet, ugyan úgy gyárthatsz gyakorlatilag mindent, a potikkal együtt.
A történetet és a questeket pedig nem tudom miért szapulod tovább. A főszál unalmas. Pont. A mellékküldetések száma és minősége viszont tökéletes. Plusz sokkal jobbak a random, világfüggő események, amiknek a száma szinte zérő a Fallout-ban.
A Fallout 3. és New Vegasz egy hangyafarknyival sem RPG-bb, mint a Skyrim.
A Mass Effectet ezek után nem értem hogy hoztad fel. Ha neked még a Skyrim sem RPG.
A trilógia első része inkább RPG, a második rész inkább TPS volt. Mi a helyzet a harmadik résszel ? A BioWare producere, Michael Gamble megválaszolta a kérdést a VG247 online magazinnak: egy kiegyensúlyozott játékot kapunk.
“Nem mondhatom, hogy bármelyik műfaj dominál a másik felett. A legjobb történetet akarjuk elmesélni a legjobb lövöldözős környezetben.” mondta Michael Gamble.
“Úgy gondolom, a Mass Effect 3-ban sikerült sok testre-szabhatóságot visszahoznunk, amit a Mass Effect 2-ben hiányoltunk: fegyverek, páncélzat, erő – minden egyes erőnek kilenc fejlesztési lehetősége van.“
Akik az első részben szerették a rengeteg fejlesztési lehetőséget és hiányolták azt a második részből, fellélegezhetnek, a befejező részben ismét kedvükre fejleszthetik karakterüket.
A harcra összpontosítóakat nevezzük hack 'n slash-nek (magyarul kb. „üsd 's vágd”, amelynek egyik ismert képviselője a Diablo.
A több szerepjáték elemre és történetre építő jellemző RPG-k a BioWare-tól a Baldur's Gate és a Dragon Age: Origins (Dragon Age Vérvonalak) , Knights of the Old Republic, Bethesdattól az The Elder Scrolls sorozat vagy a Black Isle Studios Fallout című játéka, illetve a Square_Enix Final Fantasy és Dragon Quest sorozatai.
A számítógépes szerepjátékok speciális változata az MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game – nagyon sok szereplős online szerepjáték), amely az interneten, online játszható szerepjáték.
A fejlődésrendszer...aszongyahogy:
Az RPG-k egy másik jellemzője és fontos eleme a fejlődésrendszer vagy „tápolás”. A fejlődésrendszer alapja általában a tapasztalati pont (XP rövidítéssel az azonos jelentésű angol experience point) melyeket a játékos karakter (JK) a cselekedetei vagy pályarészek után kap, amellyel különböző képességeit fejlesztheti - például az erejét vagy kardfogatását, amit ha növel, nagyobb sebzést képes okozni a kardokkal. A fejlődési rendszer legtöbbször több ágra oszlik, így a játékos karakterét különböző specializált irányokba alakíthatja, így kialakítva a tipikus közelharcost, íjászt vagy varázslót.
max a craft rendszer és a frakciók teszik rpg-vé.. az hogy nagy a terület az sanbox nem rpg^^
Azért, mert a fanok többsége nem RPG-rajongó. Az, hogy a Skyrim RPG, erős túlzás... Max akció-RPG.... A párbeszédek meg a karakterek a történet szerves részét képezik, ezek nélkül gyakorlatilag nem is lenne történet. Egyébként adok neked egy komolyabb játékot: Fallout: New Vegas. Összehasonlíthatod a Skyrimmal. Párbeszédek, fejlődés és questek terén is felűlmúlja a SKyrimot.
A probléma pedig az lesz, mint Wiktoryyy-nál. A térténet nem egyenlő a párbeszédekkel és a karakterek milyenségével, ahogy a játék történelmével sem. Persze, a színészi munka megvolt, de ez igazából már csak pénz kérdése. A karakterekkel sem volt semmi gond, kivéve Shepardot, aki az évtized egyik legátlagosabb, sablonosabb karaktere. Irreális kőbunkó, vagy a százszor láttott világmegmentő. Gagyi, és ezt objektíve mondom.
"kicsit jobb RPG."
Miért erőlteted ezt a kijelentést? Még most sem értem. A Mass Effect 3 nem RPG, sosem volt az. A 2. résztől kezdve pedig nem is akar. A Skyrim 100%-ig az. Nem tudom, a Witcher miben több? Játszottam vele, nem kifejezetten jött be, de most részrehajlás nélkül, itt van egy hatalmas szabad terület, kötöttségek nélkül, hihetetlenül sok küldetéssel, munkával, egy óriási skillfával, könyvek százával, rengeteg fegyverrel. Az, hogy kivették a fegyverek elhasználódását? Ez lenne az ok arra, hogy nem annyira RPG?
Amik komolyabbak, azok tíz éves játékok legalább. Azzal ne hasonlítsd már őket össze. Ennyi erőfel fel lehetne hozni a még régebbi szöveges RPG-ket. Ahhoz képest egy Bladur's Gate is egy CoD bonyolultságával vetekszik.
Ha a Skyrim tényleg akkora csalódás lenne, a fanok ahelyett, hogy több száz órát öltek volna vele, vergődtek volna egy keveset a fórumokon aztán hagyták volna a fenébe. Mégsem ez történt.
Semmi sértőt nem írtál, de a tisztelet és türelem megadása mások felé is hiányzott belőle.... ("ha nem tudod ebbe a fantasyba beleélni magad, csak kaszásokba, meg commander shepardba. az a te bajod.")
lenincat:
Én a Skyrim elődjét konkrétan a Morrowindre értettem (az Oblivionnal nem játszottam többet 1 óránál, ezért is nem említettem). Ami a Mass Effect 3-at illeti, a történeténél én a karakterek és a párbeszédek minőségére gondoltam, amit én jónak találtam benne. De most, hogy látom, mennyire másképp gondoljátok, talán igazatok lehet abban, hogy a Skyrim egy kicsit jobb RPG. Ettől én saját véleményem alapján még mindig úgy gondolom -amit már írtam is- , hogy ebből a felhozatalból egyik sem érdemelné meg az év legjobb szerepjátéka címet, mivel, bár egyik sem rossz játék, azért a színvonalat (persze nem a vérpistik színvonalát) egyik sem ütötte meg. Tessék csak megnézni, ott volt a Fable, The Witcher, Fallout sorozat, Arcanum, Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape: Torment, Eye of the Beholder. Lehetett volna honnan tanulni. Igaz, egyik sem technikailag kiemelkedő alkotás, és nem is lettek annyira szénnéhypeolva a Skyrimmal ellentétben, mégis nagyszerű darabok.