Nehéz volt nem észrevenni, hogy milyen szintű leépítési hullám söpört végig a játékiparban az elmúlt 1-2 évben, aminek ráadásul még mindig nincs vége, hiszen nemrég például a Gothic és a Risen fejlesztőcsapata kapcsán számoltunk be arról, hogy lehúzta a rolót. Szinte minden nagyobb kiadót (EA, Ubisoft, Sony, Microsoft, Embracer Group, satöbbi) érint az ügy, és egyáltalán nem tudni, meddig tart ez a "tisztogatás", a Silent Hill alkotójának, a jelenleg épp a Splitterheaden ügyködő Tojama Keiicsirónak mindenesetre van egy tuti tippje azon stúdiók számára, amik szeretnék elkerülni Damoklész kardját.

silent-hill-fromsoftware-leepites.jpg

A legendás alkotó a VGC-nek adott interjúban fejtette ki a véleményét a Tango Gameworks (The Evil Within, Ghostwire Tokyo, Hi-Fi Rush) hirtelen jött bezárásával kapcsolatban, a gondolatmenetét pedig leginkább a FromSoftware töretlen sikerére alapozta. „A rutin és a bevált játékstílus megőrzése közötti egyensúly felettébb releváns tényező” – mondta Keiicsiró. „Ha megnézed mondjuk a FromSoftware-t, az a csapat szinte minden alkalommal más programot készít, bizonyos elemek azonban ugyanazok maradnak. Ez egy nyilvánvaló példa arra, miként lehet egy stúdió sikeres. A túlélés kulcsa, hogy nem változtatnak meg mindent az összes adandó alkalommal” – tette hozzá.

A fejlesztő szerint tehát akkor élhetik túl a cégek ezeket a nehéz időket, ha maradnak a kaptafánál, ami ugyan ráhúzható a legutóbb az Elden Ring kiegészítőjével nagyot gurító csapatra, de az előző bekezdésben említett Piranha Bytes például annak ellenére is az enyészeté lett, hogy még a legutolsó játékában (ELEX 2) is a Gothic-kal megalapozott receptet alkalmazta.  Nem mondanánk tehát, hogy valóban ez az univerzális megoldás, mindenesetre tény, hogy elég sok brigádnál bevált, elég csak az évtizedek óta FPS-eket hegesztő id Software-re gondolni.