A Rockstar Games eddigi munkásságából kiindulva nem sok kétségünk van afelől, hogy a tervek szerint továbbra is idén érkező GTA 6 új csúcsot jelent majd az open world (pontosabban a sandbox) játékok terén, amely megvalósítás és tartalom szempontjából is múlt időbe teszi a korábbi próbálkozásokat. Bár a 2023 decemberében kidobott előzetes (ami mostanra egyébként 237 millió megtekintésnél jár) óta rádiócsend van a Grand Theft Auto-széria következő felvonása körül, a nem hivatalos csatornák nagyon is aktívak, így kis túlzással egymásnak adják a kilincset az új infók arról, hogy mennyire elképesztő lesz Lucia és Jason ámokfurása – kár, hogy egyelőre sem a részetességgel, sem az időjárással kapcsolatos szóbeszédeket nem lehet készpénznek venni.

Tekintve, hogy a Rockstar egy minden eddiginél immerzívebb világot kíván létrehozni (a Red Dead Redemption 2 alapján ez sikerülni is fog a csapatnak), nagyjából borítékolható, hogy mind PS5-ön (a Pro verziót is beleértve), mind pedig Xbox Series konzolokon (itt ugyebár a Series S a gyenge láncszem) 30fps-re lesz belőve a sebesség, ennek ellenére vannak, akik továbbra is reménykednek a 60 képkockában – az ő lelkesedésüket törheti le egy volt alkalmazott eszmefuttatása.

A Rockstar Games egykori animátora, a GTA 5-ön és a Red Dead Redemption 2-n is ügyködő Mike York a Kiwi Talkz legutóbbi adásában (az interjú azóta Mike kérésére sajnos lekerült YouTube-ról) beszélt arról (köszönjük, GamesRadar+!), hogy bár ő sem tud semmi pontosat a stúdió terveiről, ám a tapasztalatai alapján szinte semmi esély arra, hogy a fejlesztők bepróbálkoznak a 60fps-sel.

„Nem tudom, hogy képesek lesznek-e kihozni [a játékból] a 60fps-t. Szerintem nem. Úgy gondolom, hogy a 30fps-t célozzák meg, méghozzá oly módon, hogy a képkockaszám soha ne essen be az alá. Megpróbálják majd annyira optimalizálni, amennyire csak tudják, hogy ez ne történhessen meg” – fogalmazott Mike, majd hozzátette, hogy a hőn áhított 60fps-re csak a PC-s megjelenés esetén számíthatnak a játékosok. Ha engem kérdeztek, szerintem kissé elszomorító, hogy az ígéretekkel ellentétben még mindig rengeteg az olyan alkotás, ami csupán 30 képkockával „hasít” a modern konzolokon (ha pedig mégis tudja valami a 60-at, annak a látvány látja kárát), ám a GTA 6 esetében éppenséggel érthető a döntés, hiszen – amennyiben hihetünk a Rockstarnak – minden idők legkomplexebb videójátéka van születőben.

A borítóképek forrása: Rockstar Games