Noha több fejlesztőcsapat is azt vallja, hogy a „testvérénél” sokkalta gyengébb teljesítménnyel felvértezett Xbox Series S egy cseppet sem hátráltatja a munkálatokat, a közelmúltban sajnos többször is bebizonyosodott ennek az ellenkezője. A legismertebb példa erre a díjnyertes Baldur's Gate 3, ami a hardveres különbségek miatt csak hónapokkal később futott be a Microsoft konzoljaira, de a Kingdom Come: Deliverance 2-t jegyző Warhorse Studios is elismerte, hogy a szóban forgó masina miatt kellett visszavennie az ambíciókból. Emellett pedig a Dune: Awakening és a hamarosan megjelenő S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl fejlesztőinek is okozott némi fejtörést a hardver, tehát nem egyedi esetekről van szó. Ezek után teljes joggal merülhet fel a kérdés, hogy vajon mit kezd majd a konzol egy olyan elképesztő látványvilággal megáldott open world címmel, mint a 2025 őszén érkező GTA 6, a Take-Two Interactive vezérigazgatója szerint azonban nincs ok a pánikra.
Strauss Zelnicket a legutóbbi eredménybeszámoló során kérdezték arról, hogy lehetnek-e problémák az Xbox Series S és a Grand Theft Auto 6 találkozásakor, a CEO azonban elég megnyugtató választ adott. „Mi támogatjuk azokat a platformokat, ahol a fogyasztók vannak, és amíg van rá igény, megtaláljuk a módját annak, hogy elérhetőek legyenek rá a játékaink, függetlenül attól, milyen technológiával vannak felvértezve. Az embereink nagyon jók ebben, szóval nem igazán aggódom” – fogalmazott a vezető. Papíron tehát a szóban forgó konzolon sem nagyon futhatunk majd bele diavetítésbe és hirtelen lecsökkenő képkockaszámba, amit az előző generációs masinákra megjelent Red Dead Redemption 2 után egyébként hajlamosak is vagyunk elhinni, hiszen Arthur Morgan históriája is egy technikai csodának számított akkoriban.
A borítóképek forrása: Rockstar Games