Nemrégiben még csak négy darab AAA játék (Resident Evil 4Death StrandingAssassin's Creed Mirage és Resident Evil Village) volt elérhető a csúcskategóriás iPhone és iPad készülékekre (iPhone 15 Pro és és iPhone 15 Pro Max, illetve az M1, vagy jobb chippel rendelkező iPad Air és iPad Pro modellek), a kezdeményezés pedig akár a mobiljátékok új korszakát is jelenthette volna, a valóság azonban az, hogy az összes említett program elhasalt a kasszáknál. Ahogy arról mi is beszámoltunk nemrég, a Mobilgamer.biz részletes elemzése alapján (amit az Appfigures és az Appmagic becsléseire alapozott a portál) nincs túl nagy jövője a mobilos AAA címeknek, ami abból a szempontból mondjuk nem túl meglepő, hogy ezeket a programokat nem ilyen eszközökre szánták a fejlesztők, cserébe kisképernyőn is elég sokat kérnek értük. A bukások sorába pedig most a paradigmaváltó Resident Evil 7 is beállhatott, a július 2-án befutott port ugyanis szintén csalódást keltő eredményeket produkált, és nem valószínű, hogy a jövőben fellendülnének az eladások.

Szintén a MobileGamer.biz tette közzé, hogy az egyébként kiválóan sikerült túlélőhorrorból kevesebb mint 2000 (!) példány talált gazdára a megjelenése óta, ami még az előző bekezdésben felsorolt alkotásokhoz viszonyítva is siralmasnak mondható – főleg annak fényében, hogy a rajongók körében elég nagy megbecsülésnek örvend az opusz. Letöltések számát tekintve valamivel jobb a helyzet, mivel 83 000-en csorgatták le eddig a programot a készülékükre, ám a demo kipróbálása után csak kevesen gondolták úgy, hogy megéri kinyitni a pénztárcájukat. A dologhoz persze az is hozzátartozik, hogy a horribilis árak miatt nem sok embernek vannak ilyen ketyeréi, de vélhetően akkor sem virágozna ez a piac, ha minden második mobil képes lenne elfuttatni ezeket a játékokat. A rajongók zöme ugyanis inkább PC-n vagy konzolon szereti nyüstölni az ilyen jellegű címeket kisképernyő helyett – nem véletlen, hogy az Xbox Cloud Gaming sem olyan felkapott, mint azt a Microsoft remélte.