Jelen pillanatban négy darab AAA játék (Resident Evil 4, Death Stranding, Assassin's Creed Mirage és Resident Evil Village) érhető el a csúcskategóriás iPhone és iPad készülékekre (iPhone 15 Pro és és iPhone 15 Pro Max, illetve az M1, vagy jobb chippel rendelkező iPad Air és iPad Pro modellek), ami akár a mobiljátékok új korszakát is jelenthetné, hiszen eddig nem a konzolokon és PC-n is játszható címeket értettük prémium kategória alatt. Kérdéses viszont, hogy pénzügyileg vajon mennyire mondható sikeresnek az Apple erődemonstrációja, hiszen egyik felsorolt alkotásnak sem a mobilos kijelző a "természetes élőhelye", ergo nem biztos, hogy olyan sokan rávetik magukat a portokra – már csak azért sem, mert meglehetősen drága ketyerékről beszélünk. Nos, az elemzők egyelőre valóban nem jósolnak túl nagy jövőt ennek az iránynak, lássuk is gyorsan konkrétumokat.

resident-evil-4-iphone-15pro.jpg

A Mobilgamer.biz az Appfigures és az Appmagic becslései alapján készített részletes elemzést a szóban forgó játékok eladásairól, a számokat tekintve pedig felettébb siralmas teljesítményt nyújtottak eddig az előző bekezdésben felsorolt produkciók. Az Assassin's Creed Mirage-t például hiába töltötték le 123 000 alkalommal, a program így is csak 138 000 dollár bruttó bevételt termelt, mivel Basim kalandjának első 90 percét teljesen ingyen élhetik át a felhasználók, és csak utána kell kicsengetni a játék árát, tehát 49,99 dollárt. Mindez azt jelenti, hogy kevesebb mint 3000 (!) ember bökött a vásárlás opcióra a próbaidőszak lejárta után, ahogy a többi alkotás sem teljesített sokkal jobban – a Resident Evil 4 esetében 7000-re tehető az eladások száma, míg a Village-ért körülbelül 5750-en, a Death Strandingért pedig 10 600-an nyitották ki a pénztárcájukat. 

A Mobilegamer.biz ugyanakkor aláhúzza, hogy tényleg csak becslésekről beszélhetünk konkrétumok helyett, amit az is alátámaszt, hogy egy másik adatszolgáltató cég, az Appmagic magasabb eladásokat mért – mondjuk nem annyival, hogy sikerként könyvelhessük el az Apple próbálkozását. Az említett vállalat úgy számolt, hogy a Resident Evil 4-ből 15 000, a Village-ből 34 000, a Mirage-ból 5750 (azért ilyen kicsi ez a szám, mert a Ubisoft játéka később jelent meg, mint a többi), a Death Strandingből pedig 23 000 példány talált gazdára, ami ugyan jobb eredmény, mint az előbbi, de a nagygépes verziókhoz viszonyítva így is bőven beleesik a csalódást keltő kategóriába. Az Appmagic tartalomért felelős vezetője, Andrei Zubov szerint egyébként meglehetősen egyszerű oka van annak, hogy ennyire érdektelenségbe fulladt ez a kísérlet, a szakember ugyanis úgy véli, hogy a górcső alá vett programok nem ezekre a hardverekre lettek kitalálva, ráadásul azok, akik megengedhetnek maguknak ilyen drága készülékeket, egészen biztosan rendelkeznek egy jelen generációs konzollal vagy egy csúcskategóriás PC-vel. Nagyon úgy fest tehát, hogy a kisebb kijelző továbbra is az egyszerűbb, casual címek játszótere marad, míg a AAA kategória számára ott vannak nappalikba szánt masinák, valamint az egyre nagyobb szeletet kihasító hordozható PC-k.