- A piros zónába került a Starfield Steamen
- Legalábbis az elmúlt 30 nap értékeléseit tekintve
- A felhasználók mindössze 34%-a vélekedik pozitívan a Bethesda RPG-jéről
Szomorú históriát tudhat magáénak a Starfield, hiszen hiába rejtett rengeteg potenciált a Bethesda éveken át dédelgetett sci-fi RPG-je, a végeredmény sajnos a rossz döntések és be nem váltott ígéretek melegágya lett, melyek zömét (például a procedurálisan generált helyszínek és a kihalt települések) már egyetlenegy frissítés sem fogja tudni semmissé tenni. Szerencsére egészen biztos, hogy javulni fog valamelyest a helyzet, hiszen a stúdió rengeteg újdonsággal készül 2024-ben, emellett pedig a moddereknek is könnyebb dolguk lesz a Creations debütálásával, de a felhasználókat a jelek szerint nem igazán foglalkoztatja, hogy milyen lehet a játék néhány hónap/év múlva.
Legalábbis a steames értékelésekből kiindulva, mert bár a Valve digitális áruházában eddig sem igazán örvendett túlzottan jó megítélésnek az opusz, az elmúlt 30 napban olyannyira megszaporodtak a csalódott hangok, hogy a "Többnyire negatív" kategóriába került a játék. A számok nyelvén ez annyit tesz, hogy a hír írásának pillanatában a felhasználók csupán 34%-a vélekedik pozitívan a programról, ami bizony édeskevés, tekintve, hogy a Microsoft idei legnagyobb(nak szánt) zászlóshajójáról van szó, ami nem mellesleg egy új franchise motorját hivatott beindítani. A csalódott rajongók leginkább a korábbi Bethesda címekben látott "varázst" hiányolják a Starfieldből, de az avíttas megoldások és a mindenféle egyediséget nélkülöző (éljen a randomitás, nemde?) planéták is kiemelt helyen szerepelnek a negatívumok sorában – na meg szinte biztosra vehető, hogy az alkotás vezető tervezőjének, Emil Pagliarulónak a legutóbbi reakciója sem segített a megítélésen. Meglátjuk, nyerhet-e még megváltást a Starfield, az mindenesetre már most biztosra vehető, hogy nem fogja elérni a Skyrim (vagy akár a Fallout 4) népszerűségét.
amikor egy fejlesztő olyan mértékben el van szakadva a valóság talajától hogy már azt is elfelejtette hogy a játékok a vásárlókért létezik, nem pedig fordítva, na ott már komoly gondok vannak a fejekben.