Mióta létezik multiplayer, a különféle fejlesztőcsapatok minduntalan keresik a tökéletes receptúrát, amivel letarolhatják a piacot és behúzhatnak, sőt, bent tarthatnak megannyi játékost. Még emlékszem, hogy mennyire menő volt annak idején, mikor informatika-órán lenyomhattunk egy-két meccset Counter Strike 1.6-ban vagy pöröghetett a Team Deathmatch Quake 3-ban. Teltek-múltak az évek és hiába érkezett megannyi remek single-player játék, a multira mindig jutott némi idő. Egy friss jelentésből kiderült, hogy hosszabb távon továbbra is az a legjövedelmezőbb, ha egy kiadó multiplayer vagy legalábbis kooperatív-játékot ad ki és küld a piacra.

A Unity által közzétett új jelentés szerint a fejlesztők 64%-a dolgozik online-multiplayer vagy couch co-op (tehát odahaza, egy konzol előtt játszható) játékon – utóbbira remek példa a Split Fiction sikere, amelyet már most GOTY-jelöltnek tartanak. A jelentésből továbbá kiderül, hogy a fejlesztők újítanak és új médiumokat, formátumokat és funkciókat fedeznek fel az online játékokban. A jelentés szerint a fejlesztők közel 60%-a arra törekszik, hogy a lehető legtöbbet préseljék ki egyetlen játékból, ezért minden egyes szezont telenyomnak mikrotranzakciókkal, hogy biztosítsák a maximális bevételt.

Borítókép forrása: PUBG