- A játékbeli méhek okoztak problémát a The Elder Scrolls 5: Skyrim bevezetőjében
- Az érdekes esetről az egyik fejlesztő számolt be
A Bethesda jelenleg a Starfielden dolgozó munkatársa, Nate Purkeypile egy érdekes történetet osztott meg a megjelenése óta már szinte mindenre portolt The Elder Scrolls 5: Skyrim idejéből. A játék közismert szekeres bevezetőjét azt hiszem senkinek sem kell bemutatnunk, a ikonikus jelenet viszont egy időben már-már Purkeypile rémálmává vált. Elmondása szerint a végén már nem is számolta, de legalább több százszor látta a jelenetet egy hibából adódóan.
A probléma egyik oka az volt, hogy egy előre meghatározott útvonal helyett a szekér fizikáját szimulálták, így a legapróbb tereptárgyak is hatással lehettek rá, például egy rosszul elhelyezett kő. Egy alkalommal azonban a szokottnál is furcsább jelenségbe futottak a tesztelése közben, a szekér ugyanis váratlanul a levegőbe repült, mintha csúzliból lötték volna ki. Eleinte senki sem tudta, mi okozhatta a hibát, ami ráadásul csak esetenként jelentkezett, azonban alapos ellenőrzést követően végül kiderült, hogy a méhek voltak a ludasak. Az apró rovarok ugyanis ütközési fizikával lettek ellátva, hogy a játékos felszedhesse őket alapanyagként, amivel nem is volt gond egészen addig, míg nem találkoztak össze a szekérrel.
So, I have a story about the Skyrim Intro and how hard game development is.
— Nate Purkeypile (@NPurkeypile) August 17, 2021
That intro is famous now, but back then, it was just that one thing that we had to keep working and working on forever. I lost track of how many times I've seen that cart ride. Easily hundreds. (thread) pic.twitter.com/D0E0oZ5uX8