Pár napja adtunk hírt róla, hogy a Remember Me-t fejlesztő rancia Dotnod szerint a játékipar szexista, a női főszereplőket csak méteres cicikkel lehet eladni, és a legtöbb kiadót képtelenség meggyőzni észérvekkel. A Penny Arcade által leközölt interjú nagy sajtóvisszhangot keltett, sokan felháborodtak, a BioWare pedig a hivatalos blogon regált, mondván, nekik soha nem volt gondjuk a női főszereplők megalkotásával.
Ann Lemay, a Mass Effect 3 egyik írója a játék Omega DLC-jében feltűnő, Nyreen Kandros nevű turián hősnőt hozta fel példaként. Nyreen eredetileg egy nem játékos karakter lett volna, de Lemay felismerte a benne rejlő töméntelen lehetőséget, így végül egy rövid ideig csatlakozott Shepardhöz és Ariához a csempészek főhadiszállásaként ismert űrállomás visszafoglalásakor. Ann állítja, hogy amikor előállt a hidegvérő bérgyikosnő ötletével, az EA és a BioWare mindenben támogatta, nem tapasztalt hátrányos megkülönböztetést.
"Kemény, erős jellemmel ellátott női karakterek -- vagy nem fehér és nem férfi szereplők -- megírása nem kellene, hogy probléámát jelentsen. Ha el tudunk vonazkoztatni a kliséktől, és utat engedünk nekik, sokkal gazdagabb és kidolgozottabb történeteket és főhősöket alkothatunk, és az ipar is egy érdekesebb, szórakoztatóbb játszótérré válik. Ez egy győztes-győztes szituáció." -- fogalmazott Ann.
Persze érdemes megjegyezni, hogy Nyreen egyrészt mellékszereplő, másrészt abból sem valami jó, mi több, a Mass Effect 3 egy akció-szerepjáték, ebből kifolyólag tehát muszáj, hogy női Shepardöt is indíthassunk, ha szeretnénk. A Remember Me ezzel szemben egy beat 'em up, ami új szellemi tulajdon is. A helyzet tehát nem egyértelmű.
Azt megteszik helyettük ügyes kis elemzők :D emlékszem penny arcaden volt egy cikk valamikor arról hogy a női főszereplős játékoknak még a marketingjére is átlagban csak feleannyit(vagy még kevesebb) költenek mint a férfi protagonistás társaikéra
OFF: Én mindig a beleélésre helyezzem a hangsúlyt, a WoW, a ME1-2, a GW2 esetén mindig férfit indítottam, ha már az is vagyok, sőt az SCII-ben -ha nem éppen valami "uniszex" randa zerg, akkor- is férfi a portréképem.
Mindemellett mint azt előttem is írták a ME és DA sok más játékkal együtt szerepjáték, és mint olyan alapeleme hogy szeretné ha a játékos azonosulna a főszereplővel nem csak "mozizna", nem véletlen, hogy elég régóta lehetséges már az ilyen játékokban nemet választani. Pont ezek miatt volt értelmetlen egyáltalán megszólalnia a fent említett írónak ( aki szerény véleményem szerint amúgy sem végzett mesteri munkát) .
Szerintem a lényeg a játékon kidolgozottsága. Ha eredeti ötlettel operál, érdekes sztorija van, stílusához képest jól van összerakva (stílus alatt FPS,TPS,RPG stb. értem) és persze szórakoztató (mint azt minden játéknak kéne hogy legyen) addig nem érdekel milyen nemű a főhős.
Egyébként meg a női karakterek is tökéletesen alkalmasak akciójáték szereplőnek. Ajánlom mindenkinek figyelmébe a Hollywood Hírügynökség - Női gladiátorok és militarizált tinédzserek című videóját ebből a szempontból. Nagyon jól bemutatja a médiában mutatott női szerepeket és hogy ez miért hibás, valamint konkrétan erre is kitér hogy miért jók a nők akciófilm/játék főszerepére.
Nyreenben meg egyedül az volt különleges hogy ő az univerzum egyetlen nőstény turianja...