Bár manapság sokan azt hiszik, megvalósult a nemek közti egyenjogúság, a valóság nem ezt mutatja. Számtalan társadalomtudományi elemzés bizonyítja, hogy a szexizmus állandó szereplője a modern világnak, s noha ezek többsége inkább a politikai és cégvezetői, illetve tudományos elitek között vizsgálódik, a videojátékok sem kivételek e szomorú trend alól. Legalábbis ezt bizonygatja a francia Dotnod kreatív igazgatója, Jean-Maxime Moris, aki szerint, miután a Sony hagyta veszni a programot, sok kiadó csak azért nem karolta fel, mert a főszereplője egy fiatal, erős jellemű nő.
"Volt pár cég, ahonnan elküldtek bennünket, mondván: 'Nem adjuk ezt ki, nem lenne sikeres. Ha el akaod adni a játékodat, férfi főszereplőnek kell lennie, ilyen egyszerű'". -- mesélte Moris a Penny Arcade-nek. "Szerettük volna bemutatni, hogy Nilinnek [ő a hősnő] magánélete is van, így szerepelt egy videó a játékban, amiben megcsókolt egy hapsit. Erre jöttek emberek, akik azzal érveltek, hogy »nem erőszakolhatod rá a férfi játékost, hogy egy másik krapekkal smároljon, mert az kellemetlen«."
Moris szerint a játékipari vezetők szűk látókörűek, és ez hosszú távon árt az iparnak.
"Szerintem, ha innen nézzük a dolgokat, látható, hogy ez az ipar sosem fog igazán felnőni így. Kell, hogy legyen egy bizonyos szintű kapcsolat a játékos és a karakter között, de nehogy már a játékkal töltött idő megkérdőjelezze a szexuális irányultságot. Nem tudom, ez nekem irtó furcsa. Nem azonosítod magad az ellenkező nemű filmszereplőkkel sem, miért tennéd a játékokban? A tény, miszerint a célközönséget a 15 és 25 év közötti fiatal srácok jelentik, nem kifogás. Olyat közönséget kell létrehoznunk és tisztelnünk, akikből kinézzük, hogy elég intelligensek hozzá, hogy egy ellenkező nemű hőst irányítsanak."
Jean-Maxime véleményéhez nehéz bármit is érdemben hozzátenni, hisz tény, hogy a sikeres játékok többségében a főszereplők férfiak, a nők pedig mint mellékes fontosságú karakterek jelennek meg. Olyan ez, mint az amerikai tévésorozatok esetében sokszor kritizált, burkolt rasszizmus: sokan észrevették, hogy a fekete szereplők hamarabb meghalnak a forgatókönyv szerint, mint a fehérek. Hogy a játékvilág tesz-e valamit a szexizmus ellen, a jövő zenéje -- mi mindenesetre örülünk, hogy a Capcom elég nyitott volt a játék felkarolására. A Remember Me-ről egyébként a márciusi PC Guruban olvashattok négyoldalas, exkluzív előzetest.
Sőt, ahol lehet karaktert választani, ott is csajt szoktam. Pl. Saints Row-ban is női karaktert szoktam csinálni. A Bloodrayne az egyik legkedvencebb játékom, vagy pl. most játszottam az új Tomb Raidert, az is nagyon király volt. De mégha valami RTS-t veszek, mint a Starcraft pl., ott is Sarah Kerrigan a kedvenc karakterem.
És már miért lennének rosszabbak ezek a játékok? Mi köze van a főhős nemének ahhoz, hogy egy játék jó, vagy rossz? Ez olyan, mintha egy csokira azt mondanák kóstolás nélkül, hogy biztos rossz íze van, csak mert nem tetszik a csomagolása.
Igen, teljesen egyetértek! És a fekete macskákat is égessük el, mert azokbú' meg a patárördög gyün ki!
Igen, teljesen egyetértek! És a fekete macskákat is égessük el, mert azokbú' meg a patárördög gyün ki!
Viszont azt konkrétan gyűlölöm, amikor a főhősnő csak az alakjában nő, amikor elveszíti nőiességét...Ezt már nem fejteném ki, bizonyára értitek mire gondolok.
Igen, igen, hosszú monológ soraim Pro-Kontra szakaszokból állnak, ez csak azért van mert így jöttek a gondolatok
Igen, teljesen egyetértek! És a fekete macskákat is égessük el, mert azokbú' meg a patárördög gyün ki!
Viszont azt konkrétan gyűlölöm, amikor a főhősnő csak az alakjában nő, amikor elveszíti nőiességét...Ezt már nem fejteném ki, bizonyára értitek mire gondolok.
Igen, igen, hosszú monológ soraim Pro-Kontra szakaszokból állnak, ez csak azért van mert így jöttek a gondolatok
Ha ilyet akarnak csak férfi szereplővel ott a Syndicate... Nem lehet emléket lopni de cserébe kitörheted valaki nyakát xD
Hát ezzel így nemigen értek egyet. Azzal egyetértek, hogy ennek semmi köze a szexuális irányultsághoz, de azért ilyet kijelenteni, hogy nem azonosulsz a szereplőkkel... Nagyon erős túlzásnak érzem. A filmeknél a filmélmény nagy részét az adja, hogy képes vagy azonosulni a szereplőkkel, attól függetlenül, hogy azok nők, vagy férfiak. Pontosan ezért értjük meg a tetteiket, ettől fogunk izgulni értük stb.
Véleményem szerint a játékoknál ez hatványozottan érvényesül, ugyanis ott sokkal közelebb lehet hozni a játékost az általa irányított karakterhez.
Személy szerint engem kicsit taszítana, hogy több órányi játékidő után azt látnám, hogy szexuálisan érintkezik egy férfival a karakter, de ettől függetlenül ugyanúgy játszanék vele, maximum nem ezt a részt venném a játék csúcspontjának. Hozzáteszem, ez az én gyengeségem, de nem fordulnék le a székről, undorodva mondván, hogy "Ez meg mi?!". Persze ízlések és pofonok.
a szexjelenet példájával élve például ahogy mondod játékban taszítaná a dolog az embert,de mindenképp kiváltana valamiféle reakciót,nem lennél közömbös...filmekben viszont baromira nem érdekel senkit
Hát ezzel így nemigen értek egyet. Azzal egyetértek, hogy ennek semmi köze a szexuális irányultsághoz, de azért ilyet kijelenteni, hogy nem azonosulsz a szereplőkkel... Nagyon erős túlzásnak érzem. A filmeknél a filmélmény nagy részét az adja, hogy képes vagy azonosulni a szereplőkkel, attól függetlenül, hogy azok nők, vagy férfiak. Pontosan ezért értjük meg a tetteiket, ettől fogunk izgulni értük stb.
Véleményem szerint a játékoknál ez hatványozottan érvényesül, ugyanis ott sokkal közelebb lehet hozni a játékost az általa irányított karakterhez.
Személy szerint engem kicsit taszítana, hogy több órányi játékidő után azt látnám, hogy szexuálisan érintkezik egy férfival a karakter, de ettől függetlenül ugyanúgy játszanék vele, maximum nem ezt a részt venném a játék csúcspontjának. Hozzáteszem, ez az én gyengeségem, de nem fordulnék le a székről, undorodva mondván, hogy "Ez meg mi?!". Persze ízlések és pofonok.
amúgy én se nagyon szeretek női karikkal lenni,kb a tomb raider volt az első női főszereplős game amit végigjátszottam de sztem ez betudható annak hogy baromira jól sikerült mind a harc,mind pedig a menekülős "ohshitrámomlikazegészház" jelenetek,inkább éreztem filmnek a dolgot mint játéknak.Nilinnél pl már kifejezetten taszít az is hogy magassarkúban csapatja,pedig a harcrendszer nagyon ígéretesnek tűnik
Még ehhez a Tomb Raideres "nőkkel is lehet játékot eladni" dologhoz annyit hozzáfűznék hogy ha emlékeztek azért anno nem az emberfeletti túlélőképességei miatt szerették Croft kisasszonyt,az akkori gamertársadalomnak még lehetett imponálni a 90dupladékkel de pl a POP-Warrior Withinben már kritizálták a csajokat