Baljós árnyak: az utolsó évek
Jim Ward azonban sosem teljesíthette ötéves tervét, mert 2008-ban személyes okok miatt lemondott az elnöki posztról. Helyét a korábban az EA-nél dolgozó Darrell Rodriguez vette át, aki se szó se beszéd, tovább csökkentette a fejlesztői bázist, csomó pénzt és ember elvonva az épp készülő The Force Unleashed II-től. Az ok: válság van, meg kell szorítania a nadrágszíjat, és különben is, a 21. század az MMOG-ké, ideje megverni a World of Warcraftot a saját játszóterén. A LucasArts 2003-ban már útjára indított egy online szerepjátékot, a Star Wars Galaxiest, mely eleinte egy igazi, keményvonalas Csillagok háborúja RPG volt, ám később sokat nerfelték, és nevetségesebbnél nevetségesebb kiegészítőkkel tették egyre casualosabbá, hátha akkor ráharapnak a tömegek. Mivel nem ez történt, Rodriguez biztosra szeretett volna menni, hogy a második Star Wars-MMOG nem fürdik be. Így ahelyett, hogy saját cége finanszírozta volna a projektet, Darrell megkereste az EA-t egy ajánlattal: ha összehoznak egy sikeres MMOG-t a Star Wars-licenc alapján, nemcsak hogy egyeduralkodóvá válnak a piacon, de a bevétel többsége is az övék lesz, a LucasArts fennmaradáshoz úgysem kell olyan sok lóvé. John Riccitiello EA-vezérnek tetszett az ötlet, a BioWare pedig kapva kapott az alkalmon, és nekiesett minden idők legdrágább játéka, a Star Wars: The Old Republic fejlesztésének. Rodriguez mindeközben úgy vélte, ideje leporolni a régi franchise-okat: a Telltale Games megkapta egy új Monkey Island-játék elkészítésének feladatát, az első két részt pedig letölthető formában ismét árulni kezdték, szebb grafikával és újrakevert hangokkal. 2010-ig minden olyan szépnek tűnt... de persze a látszat megint csalt.
Darrenn Rodriguez alig két év után lelépett, mert vezetése alatt a cég egyre többet költött, ám pénzt még mindig nem csinált. Helyére az Epictől átjött Paul Meegan került, aki még az év őszén kirúgta a LucasArts megmaradt gárdájának harmadát. A sok leépítés meglátszott az októberben megjelent The Force Unleashed II-n is: a játék alig három óra hosszú volt, a sztori ehhez képest viszont követhetetlen és zavaros. Bár anyagilag siker lett (a fő platformokon nagyjából 3 millió darab kelt el), a bevételek mind elmentek a lyukak befoltozására. A cég gyakorlatilag tetszhalottként vegetált az elkövetkezendő két év során: bár Paul megegyezett az Epickel és bezsákolta az Unreal Engine 3.5 egy igen fejlett, nextgen hardverekre optimalizált változatát, mellyel a LucasArts egy sötét tónusú akciójátékot kezdett fejleszteni (Star Wars 1313, valaki?), a munka felemésztette a vállalat kevéske belsős tartalékát. Így amikor Meegan 2012 nyarán otthagyta a céget Kevin Parkernek és Gio Corssznak, a két főnök egy üszkös romon ücsörgött a Disney őszi felvásárlásáig. S hogy mi lett a Star Wars: The Old Republic-kal? Semmi: a játék megjelent, félmilliárd dollárba került, majd bukott, és most már ingyen játszható.
A Birodalom aranykora
A Disney alig egy évig volt a LucasArts tulajdonosa: idén tavasszal bombaként robbant a hír, hogy a cég egyszerűen bezárta a stúdiót, mert az csak egy lyuk volt Miki egér zsebén, arról már nem is szólva, hogy a nagy fülű médiabirodalmat jó ideje nem érdeklik a videojátékok. A LucasArts hosszú, kínkeserves szenvedés után végre jobblétre szenderült. Szomorúak vagyunk-e? Hogyne, hisz a PC Guru stábjának többsége e cég alkotásai előtt töltötte a gyermekkorát. Ugyanakkor valahol fel is lélegezhetünk. Rossz ugyan, hogy már sosem látjuk a szeretett logót egy új játék elején, de el kell fogadni a tényt, hogy a LucasArtsot éveken keresztül rosszul vezették, és egy kapitalista, modern gazdaságpolitikán alapuló játékiparban a gyengéknek nincs helyük -- márpedig George Lucas mostohafia sosem állt meg két lábon a tornaóra végére. A Star Wars 1313 és a Battlefront III miatt ugyan főhet a fejünk (bár előbbi a legfrissebb infók szerint talán jobb, hogy sosem jelenik meg), és moroghatunk, amiért a Disney nem adja ki a klasszikus kalandjátékok jogait a kezei közül. Mégis, ahelyett, hogy zokogva térdepelnénk e nagyszerű tetem mellett, sokkal jobb, ha felemelt fejjel csak annyit mondunk: köszönjük LucasArts, isten veled!
Ami pedig a Jedi Academyt illeti, az, hogy két évvel a megjelenése után nem volt kapható, teljesen megszokott volt a 2000-es évek közepén, főleg, ha egy játék nem volt átütő siker.
Ami pedig a Jedi Academyt illeti, az, hogy két évvel a megjelenése után nem volt kapható, teljesen megszokott volt a 2000-es évek közepén, főleg, ha egy játék nem volt átütő siker.
A játékaidon nőttem fel, s most felemelem kalapom: köszönöm Lucas Arts, isten veled!
For The Republic!
For The Republic!
Persze a hülyeségcunamit még megfejeled azzal, hogy a két részt megélt Force Unleashedet olyan sorozatokhoz hasonlítod, mint a GTA meg a Tomb Raider, amelyek már lassan két évtizede futnak, és ketten együtt termeltek vagy 25 epizódot.
Azt pedig már csak hallkan említem, hogy az Unleashed sikerének semmi köze nincs a bezáráshoz, hiszen a második rész is lassan három éve jelent meg, és a Disney azért zárta be a stúdiót, mert azóta egyetlen értékelhető projektet sem tettek le az asztalra.
De persze tudom, hogy ez neked semmit nem számít, és hamarosan olvashatjuk a következő okosságtengert Wiktoryyy különbejáratú univerzumából, ahol több, mint ötmillió eladott példány az nem siker (sőt, kifejezetten bukás!), és ahol a magyar letöltési adatok számítanak vlágszinten mérvadónak. Hajrá-hajrá.
1.) A Force Unleashed nem volt "akkora siker", miközben több, mint 200 millió dollárt keresett vele a kiadó, többszörösét a fejlesztési költségeknek.
2.) Senki nem töltötte le. Ilyet csak az ír, aki arra sem vette a fáradtságot, hogy megnéze egy torrent oldalon, hogy áll a játék letöltési mutatója.
A folytatást lassan írom, hogy te is megértsd. Nem a véleményeddel van baj, hanem azzal, hogy idejössz a hírhez, és tényként kommentálod azokat a hülyeségeket, amit te valóságnak gondolsz, miközben a realitásokhoz semmi köze nincs annak, amit írsz. Aztán meg csodálkozol, hogy kiröhögnek és beszólnak neked, és érvek híján azzal jössz, hogy neked ez a "véleményed". Csak az a baj, hogy amikor a tényekkel szemben állítasz a saját fejedből kipattant dolgokat, az nem vélemény, csak színtiszta hülyeség, amire bizony az emberek reagálni fognak.