Mai hír, hogy a Crash Bandicoot-sorozat mégsem vándorolt vissza a Sonyhoz: maradt az Activisionnél, amely évek óta rá se hederít, amikor meg mégis hozzányúl, abban sincs sok köszönet. Kesergünk, nem kesergünk, tény, hogy nem szegény öreg Crash az egyetlen olyan játékcím, amit az utóbbi években elherdáltak tulajdonosai. Összeszedtük nektek a legbotrányosabb módon elhanyagolt, elrontott, vagy épp elbénázott szellemi tulajdonokat (röviden IP-ket), persze a teljesség igénye nélkül. Lássuk, kikért sírunk időtlen idők óta!
Banjoo-Kazooie
De igazából bármelyik nagy Rare-féle sorozat is ide sorolható. Sajnos tény: a Microsoft az egykor legjelentősebb külső nintendós csapat felvásárlásakor megölte a stúdióba szorult összes kreativitást, legalábbis mással nem tudjuk magyarázni, hogyan lehetséges, hogy az egykor zseniális programokkal előrukkoló Rare nevéhez mostanság csak tragikus minőségű kinectes játékok fűzhetők. Legjobban azonban mégis a Banjoo-Kazooie-ért sír a lelkünk: a cuki medve és a nagyszájú madár platformer kalandja utoljára Xbox 360-on folytatódott egy átgondolatlan és unalmas mellékággal, harmadik résznek pedig nyoma sincs.
Sajnos túl régóta várunk a boszorkányverő
meseduó vidám visszatérésére
Baldur’s Gate
A Baldur’s Gate-játékok nemcsak koruk, de minden idők legjobb szerepjátékai közé sorolhatók. a BioWare is ezeknek a programoknak köszönheti a felemelkedését, nélkülük nem lenne se Mass Effect, se Dragon Age. És hogy mi történt a sorozattal? Nos, nemrég kiadták az első két rész felújított változatait, de a Baldur’s Gate 3-ra azóta is hiába vár a játékosok társadalma. Pedig e címmel bárki könnyedén bankot tudna robbantani, még akkor is, ha nem olyan tehetséges és rátermett, mint a BioWare volt tíz évvel ezelőtt. De ez valamiért mégis hidegen hagyja a játékkészítőket és a kiadókat -- mondjuk nem tudom, miért lepődünk meg ezen egy olyan korban, amikor az RPG-k szabadsága egyenlő a „lefektetek minden csápos földönkívüli karaktert” filozófiával.
A felújított Baldur's Gate jó kis nosztalgia,
de mi szívesebben látnánk egy BG3-at
Legacy of Kain
A Legacy of Kain-sorozat jobbnál jobb akciójátékokat szállított hosszú éveken át, hogy aztán szépen mindenki elfelejtse az egészet. Pedig egy évezredeken átívelő, epikus történetről van szó, remek karakterekkel, hatalmas lore-ral és egy tíz éve befejezésre váró fő történetszállal. Bizony, annak ellenére, hogy a Legacy of Kain-játékok teljesen kerek idővonalat és történetet foglalnak magukba, a zárófejezet még mindig várat magára. Persze időközben kiderült, hogy készül egy Nosgoth című multiplayer akciójáték a sorozat univerzuma alapján, ami eredetileg egy lelőtt PS4-es nyitócím többjátékos komponense lett volna, de ez aligha vigasztalja meg a bánatos rajongókat.
A Legacy of Kain: Dead Sun lett volna a nagy
finálé, de sajnos sosem készült el
Test Drive
A Test Drive franchise egyszer már visszatért a halálból, és hála az Eden Gamesnek, megért egy másodvirágzást. Csakhogy a Test Drive Unlimited 2 már nem volt olyan jó játék, mint az első rész, pontosabban túl ambiciózus alkotást akart asztalra tenni a csapat, amire sem pénze, sem pedig ideje nem volt a kiadásért felelős Atarinak. Az eredmény egy félkész játék boltokba kerülése lett, ami pedig bosszankodó játékosokat és a csapat feloszlatását vonta maga után. A Test Drive a ferraris felvonással visszasüllyedt a középszer mocsarába, és egyáltalán nem úgy néz ki, hogy újra ki fog tudni emelkedni onnan.
A Test Drive: Ferrari az Unlimitedek árnyékában
járva is fájóan gyenge és kevés volt
Alan Wake
Ó, igen, az Alan Wake. A játék, ami egykor az Intel új generációsnak számító processzorai számára az igazi teljesítménymutató volt, majd később az Xbox 360 egyik legfontosabb exkluzív címévé vált. A finn Remedy nagyon sokáig dolgozott a programon, de sajnos a 2010-es premier elég nagy bukást vont maga után, így azóta csak egy letölthető mellékágat, az American Nightmare-t tudták elkészíteni a srácok. Az Alan Wake 2 fiókba került, állítólag egyszer még elkészülhet, ha lesz hozzá ihlet -- ez azonban valószínűleg annyit tesz, hogy a Microsoft és a Remedy közös bénázása már a játék premierje előtt halálra ítélte a sorozatot. Kár, lévén az Alan Wake kiváló játék volt, ami ráadásul durván nyitva maradt, és ordít egy folytatás után.
Három éve várjuk, hogy Alan legyőzze a Sötétséget,
de nem úgy tűnik, hogy ez valaha így lesz
Duke Nukem
A Duke Nukem-sorozat a 2011-ben megjelent Duke Nukem Forever után egyszerűen elhalt -- legalábbis annak ellenére, hogy a Gearbox állítólag szeretne még Duke-játékokat csinálni, nem hallat magáról a széria, és ez sajnos a Forever borzasztó minősége után érthető. A játék nemcsak rosszul sikerült, de nem is hozott a konyhára annyit, mint kellett volna, ahhoz képest legalábbis, hogy tíz éven át készült, és valószínűleg brutális mennyiségű pénzt öltek bele, hiába. Szegény Duke most arra vár, hogy eljöjjön az ő ideje, de valószínű, hogy évekig nem fogunk hallani felőle. Pedig ha van franchise, ami a remek Duke Nukem 2 és a forradalmi Duke Nukem 3D után jobbat érdemelt, akkor ez az. Sóhaj.
"I've got balls of fail!" Sajnáljuk, Duke,
tudjuk, hogy te vagy a Király
Quake
A multiplayer versenyshooterek ideje lejárt, ma már minden versenyen MOBA-k és RTS-ek mennek, vagy esetleg CS, de az is ritka, mint a fehér holló. Talán ez az oka annak, hogy az id Software és az Activision nem látott több fantáziát az egykor forradalmat hozó Quake-ben. Az első rész úgy írta be magát a történelem nagykönyvébe, mint az első FPS, amiben MINDEN 3D-s volt, és bár a Quake 2 nem lett nagy szám, a Quake 3 elsők között szakított a single player koncepciójával, hogy csak és kizárólag az arénashootereket évekre meghatározó, szűk pályás lövöldözésre koncentráljon. Aztán jött a Quake 4 és... hát igen, a Raven gyermeke magas minősége ellenére nem sokak szívébe lopta be magát. A 2005-ös játék óta csak egy böngészős Quake Live!-ra futotta az id csapatától, és most, hogy már John Carmack sem dolgozik ott, kifejezetten esélytelen egy nagyszabású Quake 5.
A Quake-sorozatot is hagyta elsorvadni az id,
pedig az egyik legnagyobb durranásuk volt
Half-Life
Oké, tudom, mit gondoltok: a Half-Life 3 készül, sőt, KÉSZÜL, ezt még a bolond is tudja, mi a fenét keres egy ilyen listán? De nyugalom, elmagyarázzuk. A Half-Life 2: Episode Two megjelenése óta 6 (HAT) év telt el. Pont. Van még bármi, ami nem világos? Mert bizony ez így elég kínos, akármilyen irányból nézzük is. Gordon Freeman feszítővasa lassan berozsdásodik, a Valve pedig úgy meggazdagszik a Steam rendszerének hála, mint senki a világon, de mindez semmit sem ér, ha egyszer a játékosok nem kapnak Half-Life 3-at. A Valve eleinte szerette volna epizodikus formában kiadni a folytatásokat, de az Episode Three-nél megálltak. Elismerték, hogy nem volt jó ötlet a dolog, és azóta csönd van. Pedig ez a sorozat nem ezt érdemli. Követeljük a Half-Life 3-at, na!
Hat éve égett az agyunkba ez a tragikus jelenetsor.
Hat. Teljes. Hosszú. Fájdalmas. Éve.
Nektek van olyan kedvenc franchise-otok, amit nem kezeltek a kellő tisztelettel, netán hagytak elsorvadni, hogy lassan senki se emlékezzen rá? Ha igen, nosza, osszátok meg velünk a kommentek között!
továbbá a panzers phase széria meg még hirtelen nem jut eszembe más De a Impérium galaktica nagyon bejött és most is sokan csipáznák..
EA mikor jön rá hogy A CC ne szúrja el jóban.
Itt az igazoló link: http://codeitdown.com/age-of-empires-4-closer/
Végeredményben azon az állásponton vagyok hogy inkább ne legyen folytatás mint sokat várjunk és nagyot csalódjunk, és ha megkérdeznek mit gondolsz az adott franchise-ról mindig a fekete báránnyal példálózzunk, ahelyett hogy a jóra emlékezünk.
Ugyanakkor az NFS most egész jól felhozta magát, legalábbis szerintem a Rivals jó játék lett, a legjobb dolog, ami a sorozattal történt a 2010-es Hot Pursuit óta.
1. Soldier of Fortune: a realista vérzés- és sebzésmodell nélkül nem lenne ismert. A Raven letett egy olyan címet, amilyent max. a Shadow Warrior remake-je múlik felül. 2007-ben átkerült a SOF széria a Cauldron csapathoz, akik egy középszerű csőpályás-lövöldét rittyentettek össze Soldier of Fortune Payback néven.
2. Quake: Mindegyik résszel volt szerencsém, a 3-at leszámítva mindegyik örökzöld kedvenc nekem. Sajna a Raven is csak a CoD gyártásban segédkezik, mint csak kisebb közreműködő. Így érthető a Quake 5 utáni örökkévalóságig vágy.
3. Heretic és Hexen: ezen címekben látható volt, hogy a készítők (még mindig Raven) szabadjára engedték a fantáziájukat, így létrehozva két olyan márkanevet, amelyek FPS-ek voltak. De nem az olyan témákat dolgozta fel, amiket mindenki unalomig ismert, hanem a Dark-Fantasy témát dolgozták fel FPS formátumban, kasztokkal, varázslatokkal és ezen világra jellemző minden dolgot, amikből egy mai játékosnak csak egy RPG jönne szóba. Jól jöhetne egy harmadik rész mindkét cím esetében.
4. CoD: nem kell részleteznem.
5. Prototype: amilyen nagyszerű lett az első része, olyan gyengére valósult meg a folytatás (crtl c ctrl v). Másik fontos tényező, ami miatt lett elszúrva a brand, hogy hiába akart lenni sorozat, az idióta Amcsi-City Interactive (Activision) bezáratta a Radical Entertainment-et a gyengus eladások miatt. Ezek által sokáig kell várni a 3. felvonásra, amit biztos kipróbálnék.
6. Guitar Hero: 2009-ben szinte minden hónapban jött ki egy GH varriáció, ami csak a körítésben és zeneszám felhozatalban tért el az előzöektől. 2010-ben ez is az Acti kombájnjának áldozata lett.
7. Medal of Honor: Szinte az összes PC-s rész meg van nekem a teljes Allied Assault-tól kezdve a Pacific Assault-on és Airborne-on át a 2010-es reboot-ig. Csak a Warfighter az, ami nincs meg, ezért írtam azt hogy szinte. Nyilván amatőr kézben és kevés idő alatt egyértelmű volt, hogy az utóbbi kettő részt elszúrták. A 2010-es epizód multija is azért lett felemás, mert a DICE a BF3-at heggesztette orrvérzésig, a Medal of Honor esete csak "gyorsan valamit" munka volt.
8. Need For Speed: ezt sem kell rizsáznom.
9. Aliens vs Predator: az első két rész remek volt, de a 2010-es feltámasztást inkább felejtsük
10. Wolfenstein: A Wolfenstein 3D és a Return to Castle W. igazi klasszikusok, amiket újra előveszek egy kipörgetés erejéig. A 2009-es "reboot" középszintű (igaz, nem játszottam vele) lett. A jövőre érkező New Order aggódásra késztet.
Ugyanakkor az NFS most egész jól felhozta magát, legalábbis szerintem a Rivals jó játék lett, a legjobb dolog, ami a sorozattal történt a 2010-es Hot Pursuit óta.
1. Soldier of Fortune: a realista vérzés- és sebzésmodell nélkül nem lenne ismert. A Raven letett egy olyan címet, amilyent max. a Shadow Warrior remake-je múlik felül. 2007-ben átkerült a SOF széria a Cauldron csapathoz, akik egy középszerű csőpályás-lövöldét rittyentettek össze Soldier of Fortune Payback néven.
2. Quake: Mindegyik résszel volt szerencsém, a 3-at leszámítva mindegyik örökzöld kedvenc nekem. Sajna a Raven is csak a CoD gyártásban segédkezik, mint csak kisebb közreműködő. Így érthető a Quake 5 utáni örökkévalóságig vágy.
3. Heretic és Hexen: ezen címekben látható volt, hogy a készítők (még mindig Raven) szabadjára engedték a fantáziájukat, így létrehozva két olyan márkanevet, amelyek FPS-ek voltak. De nem az olyan témákat dolgozta fel, amiket mindenki unalomig ismert, hanem a Dark-Fantasy témát dolgozták fel FPS formátumban, kasztokkal, varázslatokkal és ezen világra jellemző minden dolgot, amikből egy mai játékosnak csak egy RPG jönne szóba. Jól jöhetne egy harmadik rész mindkét cím esetében.
4. CoD: nem kell részleteznem.
5. Prototype: amilyen nagyszerű lett az első része, olyan gyengére valósult meg a folytatás (crtl c ctrl v). Másik fontos tényező, ami miatt lett elszúrva a brand, hogy hiába akart lenni sorozat, az idióta Amcsi-City Interactive (Activision) bezáratta a Radical Entertainment-et a gyengus eladások miatt. Ezek által sokáig kell várni a 3. felvonásra, amit biztos kipróbálnék.
6. Guitar Hero: 2009-ben szinte minden hónapban jött ki egy GH varriáció, ami csak a körítésben és zeneszám felhozatalban tért el az előzöektől. 2010-ben ez is az Acti kombájnjának áldozata lett.
7. Medal of Honor: Szinte az összes PC-s rész meg van nekem a teljes Allied Assault-tól kezdve a Pacific Assault-on és Airborne-on át a 2010-es reboot-ig. Csak a Warfighter az, ami nincs meg, ezért írtam azt hogy szinte. Nyilván amatőr kézben és kevés idő alatt egyértelmű volt, hogy az utóbbi kettő részt elszúrták. A 2010-es epizód multija is azért lett felemás, mert a DICE a BF3-at heggesztette orrvérzésig, a Medal of Honor esete csak "gyorsan valamit" munka volt.
8. Need For Speed: ezt sem kell rizsáznom.
9. Aliens vs Predator: az első két rész remek volt, de a 2010-es feltámasztást inkább felejtsük
10. Wolfenstein: A Wolfenstein 3D és a Return to Castle W. igazi klasszikusok, amiket újra előveszek egy kipörgetés erejéig. A 2009-es "reboot" középszintű (igaz, nem játszottam vele) lett. A jövőre érkező New Order aggódásra késztet.