A Square Enix nemrég hivatalosan is megerősítette, hogy jön a Legacy of Kain sorozat következő része, de mikor megtudtuk a részleteket, a mosoly gyorsan lefagyott az arcunkról. A Nosgoth címre keresztelt program csak érintőlegesen kapcsolódik az eddigi részekhez, s inkább egy egyedi változatát mutatja be a vámpírokkal teli univerzumnak. Ez önmagában persze még nem volna probléma, s az sem feltétlenül baj, hogy nem a Crystal Dynamics dolgozik a programon, az viszont már igen, hogy egy multiplayer élményre kihegyezett játékkal állunk szemben, ez a megközelítés pedig nem is állhatna távolabb az egyszemélyes élményre koncentráló sorozattól.
Az egyelőre még kérdéses, hogy mikor fog megjelenni a játék, hiszen az első bejelentés is csak azért született, hogy a kiadó meggátolja a különböző, félrevezető pletykák terjedését. A formális leleplezés tehát nem biztos, hogy mostanában lesz, az sem biztos, hogy osztatlan siket tud majd aratni az új megközelítés, mellyel kapcsolatban már most negatívak a visszajelzések. A bajt súlyosbítja, hogy ez az egyetlen friss játék a Legacy of Kain név alatt, amit várhatnak a rajongók, pedig korábban nem is egy új projekt volt készülőben.
A NeoGAF egyik fórumozója hosszú kutatás után arra jutott, hogy az elmúlt években összesen tíz olyan Legacy of Kain játék készült, ami végül sosem látta meg a napvilágot. Ezek a következők:
- Pillars of Nosgoth
- Blood Omen: Legacy of Kain Enhanced
- Sirens
- Kain 2 (Crystal Dynamics)
- Kain 2 (Silicon Knights)
- Shifter
- Soul Reaver 2 (nem az a verzió, ami végül megjelent ugyanezzel a névvel)
- Chakan 2: The Forever Man
- Legacy of Kain: The Dark Prophecy
- Legacy of Kain: Dead Sun
Az információk szerint a játékok különböző stúdióknál, változó ideig készültek, ám valamilyen probléma miatt a sorsuk ugyanaz lett. A legfrissebb próbálkozás a Legacy of Kain: Dead Sun volt, mely a Climax műhelyében formálódott. Ebben a Soul Reaver sorozat eseményei után játszódó programban egy nyílt Nosgothban engedtek volna minket szabadjára a fejlesztők, két főszereplővel: az egyikük egy Gein nevű vámpír, a másik egy ember, Asher. Ők ketten a játék elején ádáz harcot vívnak egymás ellen, ám a sztori egy bizonyos pontján a lelkük összeolvad, ezzel lehetőséget biztosítva a játékosnak arra, hogy szabadon járkálhasson a szellemvilág és a halandók létsíkja között, valahogy úgy, mint ahogy azt Raziel tette.
A tervek szerint a Legacy of Kain: Dead Sun a PlayStation 4 egyik nyitócímének készült, ám a kiadó felmérései szerint a várható kereslet nem érte volna el az elvárt szintet, így a munkálatokat leállították. A pletyka szerint ennek a multiplayer módját emelték ki, s fogják valamikor egy önálló játékként kiadni Nosgoth néven.
Én sosem voltam biztos abban, hogy akarok e egy újabb részt (akár folytatás akár nem), mert féltem, hogy elrontaná valamilyen módon az eddigieket és az azok által felépített világot.
Érdekes ötletnek tartom a multiplayert, bár van egy nagyon rossz érzésem, hogy a félelmem be fog igazolódni...
Ez meg csak nevetséges, hogy már ennyiszer próbálkoztak az idők során. Valamilyen szinten talán jobb is, hogy nem kerültek napvilágra, ha úgy érezték, hogy nem aratna sikert.