Videójáték-kedvelő szemmel valósággal szívszorító látni, hogy szinte minden hétre (időnként pedig napra) jut egy leépítésekről (elég csak a Crytekre, a BioWare-re és a Ubisoftra gondolni, de a kínai NetEase is tartogathat néhány meglepetést) és stúdió bezárásokról szóló hír – legutóbb ugyebár a számos klasszikussal büszkélkedő Monolith Productions, a MultiVersust jegyző Player First Games és a Warner Bros. Games San Diego húzta le a rolót, „hála” a Warner stratégia átalakításainak. Bár sokan azt hitték, hogy mostanra már látszódni fog a fény az alagút végén, a közelmúlt eseményeiből kiindulva bizony számíthatunk még néhány ilyen jellegű bejelentésre, nemrég például megtudhattuk, hogy a Dead Space szellemi örökösének szánt The Callisto Protocolt, valamint az annak világában játszódó REDACTED-et jegyző Striking Distance Studiost is utolérték a megszorítások.

Minderre azt követően derült fény, hogy több egykori alkalmazott (például Jesse Lee és Zach Volker) is a LinkedInen számolt be az elbocsátásokról, amire aztán a kiadásért felelős Krafton is reagált a PC Gamernek küldött közleményben.

„A Striking Distance Studios csökkentette a létszámot, hogy a mostani szakaszban is fenntartható környezetet biztosítson a csapat számára” – fogalmazott a Krafton szóvivője. „A cég továbbra is működőképes marad, a változások pedig nem befolyásolják a további támogatást. Jelenleg nem tervezünk egyéb módosításokat” – tette hozzá. A válasz alapján egyelőre nem kell attól tartaniuk a megmaradt fejlesztőknek, hogy egyik napról a másikra lapátra kerülnek, de mivel – ahogy azt az előző bekezdésben felhozott példa is mutatja – manapság a legismertebb, több évtizedes múltra visszatekintő csapatok sem mindig ússzák meg a kasza suhintását, nem lennénk meglepve, ha a Krafton később szélnek eresztené a még ott dolgozó szakembereket.

A borítóképek forrása: Steam