A Game Pass-nek köszönhetően néhány hónapja végre én is ránézhettem a The Callisto Protocolra, mert mindig is furcsálltam, hogy bár a játék szinte lemászik a képernyőről, meglehetősen vegyes fogadtatásban részesült anno, mind a szakma, mind pedig a játékosok részéről. A programot elindítva aztán csakhamar rájöttem, hogy miért született annyi 6-7 pontos értékelés, mivel nem elég, hogy horrorjáték létére egy cseppet sem volt félelmetes az opusz (egy-két jól időzített jumpscare azért akadt), elképesztően lusta megoldásnak éreztem, hogy a játékidő körülbelül egyharmadát (ha nem többet) szellőzőkben kuporogva kell tölteni. Emellett a sztori terén is csak itt-ott sikerült megidézni a Dead Space alapjait, így szellemi örökös helyett végül csak egy gyönyörű, ugyanakkor lelketlen másolatot kaptak a rajongók – nem meglepő, hogy Glen Schofield végül elhagyta a stúdió fedélzetét.
Nemrégiben a kiadásért felelős Krafton vezérigazgatója, Changhan “CH” Kim is megszólalt a The Callisto Protocol elhasalásával kapcsolatban, a CEO pedig értelemszerűen nem a prezentációt okolja a várakozásokat alulmúló teljesítményért. „Hába van a birtokodban a világ legszínvonalasabb játéka, ha nem tudsz a versenytársakétól eltérő játékmenettel előrukkolni, akkor nem fog működni a dolog” – mondta a vezető a Game Developernek adott interjúban. Kim tehát a semmi újat nem mutató játékmenetet érzi a program legnagyobb gyengepontjának, mivel úgy gondolja, hogy ezen a téren kell megújulni az emberek érdeklődésének fenntartásához, akik folyton a korábban nem tapasztalt élményeket keresik. Egyébként szerintem is jobban járt volna a Striking Distance Studios, ha kevésbé támaszkodik Isaac tortúrájára, de azért ezen túlmenően is akadtak problémák az opusszal, elég csak a lopakodás implementálására vagy a frusztráló főellenfél harcokra gondolni. Ti szerettétek a The Callisto Protocolt, vagy többet vártatok tőle?
A borítóképek forrása: Steam