Bár ezt senki nem meri bevallani, picit olyan érzésünk van – immár hónapok óta –, mintha az utóbbi években túlságosan is nagyra fújták volna a modern gamerpiac alapjait, most pedig szép sorban jönnek rá a fejlesztők, kiadók, befektetők, mindenki, hogy egyszerűen fenntarthatatlanok azok a mesterséges számok, amiket épp ők gerjesztettek. Hogy ennek mennyi és milyen szerteágazó okai vannak, azt nem ebben az irományban fogjuk megfejtnei, foglalkozzunk inkább az eredményekkel, amikhez a helyzet vezetett és vezet még mindig.
Aki nem egy kő alatt élt tavaly december óta, az valószínűleg találkozott már a Marvel Rivals című játékkal, ha nem is játszotta, de hallott már róla. A marveles Overwatch-nak is csúfolt program 2024. december 6-án robbant be a köztudatba, hogy azonnal rabul ejtse játékosok millióinak szívét. Szépen megdöntött pár rekordot a program, és hamar a PS5, valamint a Steam egyik legsikeresebb, legnépszerűbb free to play játékává vált, ami azóta is rendszeresen bővül új tartalmakkal.
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Marvel Rivals gigantikus siker, most mégis arról kell hírt adnunk, hogy leépítik fejlesztőiket. Mindezt a program játékigazgatója, Thaddeus Sasser tette közzé LinkedInen.
„Furcsa egy ipar ez… A csapatom segített összehozni egy óriási sikert a NetEase-nek, ez a Marvel Rivals… most pedig leépítettek minket!”
Egyelőre úgy tűnik, hogy a leépítés csak a fejlesztők amerikai részét érinti, a kínai csapat megúszta. Ugyanakkor rendkívül nyugtalanító, hogy még egy ilyen sikeres játék fejlesztő sem érezhetik magukat biztonságban, ahogy az is, hogy elmondásaik, online bejegyzéseik alapján semmiféle indoklást nem kaptak, így nem tudják, hogy milyen okból rúgták ki őket.
A NetEase ugyan kiadott egy szűkszavú közleményt a kirúgásokkal kapcsolatban, de – ahogy arra számítani lehetett – semmi konkrétat nem írtak le, csak azt, hogy nehéz döntés volt, köszönik az amerikai csapat munkáját, és biztosítják az embereket arról, hogy a játék jövője nem csorbul az elbocsátások miatt.
Sajnos egyáltalán nem újkeletű dolog a fejlesztőcsapatok leépítése, hiszen csak idén már több száz, talán több ezer fejlesztő veszítette el munkáját – sokan köztük olyan nagynevű csapatokból lettek kipenderítve, mint a Ubisoft, a Rocksteady, a Crytek vagy éppen a BioWare.
A borítóképek forrása: Steam