A 2024-es évnek számos meglepetés játéka volt, melyek között ott szerepel az Arrowhead Game Studios által fejlesztett Helldivers 2 is, amiből 12 millió példányt értékesítettek az első 3 hónap során. A debütálása előtt senki sem gondolta volna, hogy ekkora sikereket fog elérni az opusz, azonban a különböző bolygón végezhető vérre menő csatákkal és a kollektív küldetésekkel tömegek szívét rabolta el. Johan Pilestedt – a játék vezetője – a minap a GDC 2025-ön tartott előadása során elárulta, hogy mi is áll a csodás eredményük hátterében, valamint határozott véleményt fogalmazott meg a videójáték-ipart érintő elbocsátási hullámmal kapcsolatban is.

Pilestedt úgy gondolja, hogy ebben a szakmában is elkerülhetetlen a „halál és újjászületés ciklusa", azonban a jelenlegi és a közelmúltbeli elbocsátások szükségtelenül súlyosak voltak, és erről elsősorban a stúdiók vezetői tehetnek, akik csupán a trendek meglovagolásával törődnek ahelyett, hogy kockázatot vállalnának.

„Sok kiadó – elnézést kérek, kedves kiadó barátaim  igyekszik kihasználni azt, hogy biztonságos fogadásokat tesz. Egy dolgot azonban garantálhatok: ezek a biztonságos fogadások halálos ítéletet jelentenek azoknak a stúdióknak, amelyek megpróbálják ezt elérni. A kockázatvállalással foglalkozunk, és ha nem kockáztatunk, soha nem fogunk tudni sikereket elérni. Kevesen hitték, hogy a Helldivers bármit is jelent, és mégis itt vagyunk" – mondta Pilestedt.

helldivers-2.jpg

A kép forrása: Steam

Tényleg érdemes lehet egyébként odafigyelni a Helldivers 2 alkotójának szavaira, hiszen ők képesek voltak elérni azt, amiről a konkurenciájuk nagy része csak álmodozik. Továbbá úgy gondolja, hogy az egy kaptafára készülő játékok is egyre unalmasabbak – mint például a századik battle royale –, és mostanra rengetegen érzik úgy, hogy az igényeik nincsenek megfelelően kielégítve. „Nem tudsz előzni, ha ugyanabban a sávban maradsz" – hozta fel az ötletes példát. Előadását pedig egy végső tanáccsal zárta, mellyel arra próbálta ösztönözni a többi kiadót, hogy a másolás helyett inkább a saját kreativitásuk kiélésére törekedjenek.

"Készítsd a játékaid a stúdiód alapjainak és stílusának megfelelően. Ne másolj másokat, inkább gondold át, mit szeretnél csinálni, és kockáztass vele" – hangzott el. Ti egyetértetek Johan Pilestedttel?

A borítóképek forrása: Steam