A legnagyobb eladási statisztikákat készítő vállalat, az NDP Group a GfK Chart-Track Limited és az Enterbrain segítségével idén már másodszor állította össze a világ három legnagyobb piacáról (Egyesült Királyság, USA, Japán) összegyűjtött adatok alapján az öt legsikeresebb játékot felvonultató listáját.
A statisztikában a 2008-as év harmadik gazdasági negyedévét elemezhetjük, amiből kiderült, hogy az Egyesült Királyságban a játékipar 15 százalékos növekedést könyvelhetett el, ugyanis a konzolos játékokból 26 százalékkal vettek többet, míg a hordozható masinákra készült címekből 1%-kal kevesebb fogyott tavalyi évhez képest, de az elemzők szerint a szigetország egy nagyon erős utolsó negyedévnek néz elébe.
Az Egyesült Államokban szintén növekedés tapasztalható, ugyanis összességében 8 százalékkal javultak az eladások (konzolos játékok 6 százalékkal, míg a hordozható konzolokra készült címek 10 százalékos növekedést mutattak), azonban ennek a negyedévnek a nagy vesztese Japán, hiszen elképesztő, 21 százalékos zuhanást produkált. Az elemző Ricky Tanimoto azonban derűlátó, szerinte a globális pénzügyi válság nem fogja érinteni a japán piacot az ünnepi szezonban, és a kudarcos negyedévet a nagy játékok hiányával magyarázta, utalva arra, hogy tavaly ugyan ekkor hasonlóan siralmas volt a játékfelhozatal.
Végül következzék a toplista, aminek az élen az EA Madden szériájának legfrissebb, 2009-es kiadása végezett, ugyanis a platformokon és világszerte összesen 2,99 millió példányban kelt el. A második helyen a Wii Fit áll, ami nem biztos, hogy lefogyasztja a játékosokat, de úgy látszik, 2,08 millióan mégis bíznak ebben. Bronzérmes lett a LucasArts legújabb fénykardos játéka, a The Force Unleashed, amit 1,73 millióan vettek meg. Az utolsó előtti helyen a csupán Nintendo DS-re megjelent Pokemon Platinum végezett, ami csak japánban jelent meg, de ott sokan, 1,48 millióan vették meg, míg a listát a Mario Kart Wii zárta, ami ugyan jó pár hónapja került a boltokba, de még így is képes volt egy erős, majdnem másfél milliós eladást generálni.
A statisztikában a 2008-as év harmadik gazdasági negyedévét elemezhetjük, amiből kiderült, hogy az Egyesült Királyságban a játékipar 15 százalékos növekedést könyvelhetett el, ugyanis a konzolos játékokból 26 százalékkal vettek többet, míg a hordozható masinákra készült címekből 1%-kal kevesebb fogyott tavalyi évhez képest, de az elemzők szerint a szigetország egy nagyon erős utolsó negyedévnek néz elébe.
Az Egyesült Államokban szintén növekedés tapasztalható, ugyanis összességében 8 százalékkal javultak az eladások (konzolos játékok 6 százalékkal, míg a hordozható konzolokra készült címek 10 százalékos növekedést mutattak), azonban ennek a negyedévnek a nagy vesztese Japán, hiszen elképesztő, 21 százalékos zuhanást produkált. Az elemző Ricky Tanimoto azonban derűlátó, szerinte a globális pénzügyi válság nem fogja érinteni a japán piacot az ünnepi szezonban, és a kudarcos negyedévet a nagy játékok hiányával magyarázta, utalva arra, hogy tavaly ugyan ekkor hasonlóan siralmas volt a játékfelhozatal.
Végül következzék a toplista, aminek az élen az EA Madden szériájának legfrissebb, 2009-es kiadása végezett, ugyanis a platformokon és világszerte összesen 2,99 millió példányban kelt el. A második helyen a Wii Fit áll, ami nem biztos, hogy lefogyasztja a játékosokat, de úgy látszik, 2,08 millióan mégis bíznak ebben. Bronzérmes lett a LucasArts legújabb fénykardos játéka, a The Force Unleashed, amit 1,73 millióan vettek meg. Az utolsó előtti helyen a csupán Nintendo DS-re megjelent Pokemon Platinum végezett, ami csak japánban jelent meg, de ott sokan, 1,48 millióan vették meg, míg a listát a Mario Kart Wii zárta, ami ugyan jó pár hónapja került a boltokba, de még így is képes volt egy erős, majdnem másfél milliós eladást generálni.
Zola: a GTA nem autós játék. a GTA csak most került ki keletre. ezért nem lehet benne a statban. a GTA-t nem szeretik a keletiek, mivel nem nagy szemű, kislányos fiú a főszereplő (bár Niko-t is sokan bírják ezen felül)