Áll a bál a Facepunch Studios háza táján, miután a csapat bejelentette, hogy egy új játékot készítenek, sőt másik három projekt is készülőben van. A probléma az, hogy a rajongók szerint a fejlesztőcsapatnak előbb a Rustot kellene befejeznie, ha már egyébként is egy elölről láttak neki a játéknak -- a csapat, illetve annak vezetője azonban teljesen másképpen gondolkodik.
Garry Newman blogbejegyzésben próbálta helyretenni a rajongókat, mondván: igen, tényleg több játékon dolgoznak egyszerre, de őrültség azt kérni, hogy csak egy programon dolgozzon a teljes stúdió, hiszen ez olyan lenne, mint azt követelni az HBO-tól, hogy csak egy sorozatra koncentráljanak, vagy azt, hogy a Warner Bros. egyszerre csak egy filmre fordítsa a figyelmét.
A Facepunch Studios stratégiája jelenleg az, hogy minél több tehetséges programozót, művészt, modellezőt, egyszóval játékfejlesztőt vegyenek fel, akikkel olyan programokat tudnak elkészíteni, amikkel öröm játszani. Ezek egymástól elválasztott csapatok, akik az adott játékon dolgoznak, tehát a figyelem nem oszlik meg, illetve attól sem kell tartani, hogy a Rustba befolyt összeg kizárólag ezekre a játékokra megy el, ez ugyanis egyszerűen nem így van Newman állítása szerint, bár az igaz, hogy ebből, a bevallottan tetemes összegből is költöttek, de szerinte ez olyan, mint azt kérni az Apple-től, hogy a Macintoshok bevételét ne költsék az iPad fejlesztésére, továbbá megjegyezte, hogy mikor a Rustnak nekifogtak, akkor a Garry’s Mod bevételéből táplálkoztak.
Newman leszögezte, hogy egyik készülő projektért sem kérnek pénzt vagy indítanak gyűjtést, az egészet ők finanszírozzák, így ezért sem kell sopánkodni, a Rust pedig a jövőben is rendszeres frissítéseket fog kapni, hogy tovább épüljön és szépüljön. Newman meglátása szerint ebben az egészben csak annyi a baj, hogy más cégekhez képest nyíltan vállalták, hogy mi mindenen dolgoznak, pedig egyszerre több projektet készíteni kis és nagy stúdiók esetében sem idegen dolog.
Ami az új játékokat illeti, azokról még keveset tudunk. Egyelőre csak a Riftlightot ismerhettük meg, ami egy felülnézetes, úgynevezett twin stick shooter lesz, sci-fi körítéssel, amit a különböző kasztok és az RPG-elemek tesznek színesebbé, miközben történetről nem igazán beszélhetünk, a hangsúly ugyanis az arcade szórakozáson van, amit akár kooperatív módban is élvezhetünk. Összesen három kaszt és egy rakás, fejleszthető képesség vár minket, amikkel bevehetjük a világűrt mesés loot és még jobb kalandok nyomában.
Gondolom, ha több projekten dolgoznak, több a bevétel, a támogató, akkor elvileg igényesebb, kidolgozottabb terméket lehet letenni az asztalra!
Addig amíg ez jól működik nincsen gond, a baj ott kezdődik, ha többet és többet akarnak....
A példák pedig jók és érthetőek. Mondhatott volna sokkal köznapibb példát is, mondjuk hogy egy étterem is úgy dolgozik, hogy a beszerző beszerzi az alapanyagot, a kukta előkészíti, a szakács megfőzi. És ha több kukta és több szakács van, akkor több kaját tudnak megfőzni. És ez akkor sem fog változni, ha valami hülye vendég azt követeli, hogy az ő pénzéért mindenki csak azzal a kajával foglalkozzon, amit megrendelt, és hagyjanak abba minden más munkát...
Azt pedig már csak halkan jegyzem meg, hogy a Rust továbbra is korai hozzáférésben van, a vásárlással ennek minden feltételét elfogadta a vevő. Kicsit már unalmas, ami ezeknél a játékoknál megy felhasználói szinten (lásd a DayZ-t is). Ha valaki nem akar egy félkész játékkal játszani, ne vegye meg, ha pedig megvette, fogadja el, hogy az egy félkész játék, és ne gondolja azt, hogy a vásárlással megvette a jogot arra is, hogy ő diktálja a feltételeket a készítőknek, és ő határozza meg, mikor mivel foglalkozzanak. Javasolni lehet, segíteni lehet, ultimátumokat szabni nem.